C 2010

Práce pedagogů s odlišností ve škole, analýza současného stavu

PAVLOVSKÁ, Marie and Petra RÖDEROVÁ

Basic information

Original name

Práce pedagogů s odlišností ve škole, analýza současného stavu

Name in Czech

Práce pedagogů s odlišností ve škole, analýza současného stavu

Name (in English)

Teachers and diversity at school, analysis of curret conditions

Authors

PAVLOVSKÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor) and Petra RÖDEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vydání. Brno, Havel, J., Filová, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. p. 67-81, 13 pp. 2010

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00045916

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-202-4

Keywords (in Czech)

speciální vzdělávací potřeby; postižení; znevýhodnění; integrace; dramatická výchova

Keywords in English

diversity; special educational Leeds; disability; disadvantage; integration; drama education
Změněno: 31/3/2011 13:20, PhDr. Petra Röderová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek prezentuje pilotní výzkumné šetření současného stavu práce pedagogů s odlišností v běžných školách. Realizovaný výzkum poukazuje na to, zda pedagogové základních škol znají metody práce s odlišností ve třídě, která se v rozmanitém kolektivu žáků objevuje.

In English

The article presents a pilot research of present situation in mainstream schools, how teachers work with diversity at school. The realized research focuses on observed data, if teachers in mainstream schools knew the methods of work with diversity in the classroom, which often occur in our schools.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education