Interaktivní tabule jako nástroj pro osvojení kartografických dovedností žáků
MÍSAŘOVÁ, Darina, Kateřina MRÁZKOVÁ and Aleš RUDA. Interaktivní tabule jako nástroj pro osvojení kartografických dovedností žáků (Interactive board as the instrument for map skills development of pupils). 2010. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Interaktivní tabule jako nástroj pro osvojení kartografických dovedností žáků |
Name in Czech | Interaktivní tabule jako nástroj pro osvojení kartografických dovedností žáků |
Name (in English) | Interactive board as the instrument for map skills development of pupils |
Authors | MÍSAŘOVÁ, Darina, Kateřina MRÁZKOVÁ and Aleš RUDA. |
Edition | 2010. |
Other information | |
---|---|
Type of outcome | Conference abstract |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | kartgorafické vzděláváné, interkativní tabule, kartografické dovednosti |
Keywords in English | cartography education, interactive board, map skills |
Changed by | Changed by: Mgr. Bc. Darina Mísařová, Ph.D., učo 40917. Changed: 19/12/2010 20:59. |
Abstract |
---|
Příspěvek představuje jeden ze způsobů získání kartografických dovedností a znalostí (čtení mapy, interpretace mapy, tvorba a použití mapy), které by mělo být dosaženo u žáků základní školy. Geografické informační systémy a interaktivní tabule jsou učební pomůcky s velkým potenciálem v současném vzdělávání a také ve výuce geografie. Umožňují aktivní práci s mapovým materiálem. Učitel geografie má možnost s využitím moderních informačních technologií dodržet didaktické principy a vést žáky k získávání geografických znalostí a dovedností s důrazem na jejich pochopení, analýzu, hodnocení a praktické použití. |
Abstract (in Czech) |
---|
Příspěvek představuje jeden ze způsobů získání kartografických dovedností a znalostí (čtení mapy, interpretace mapy, tvorba a použití mapy), které by mělo být dosaženo u žáků základní školy. Geografické informační systémy a interaktivní tabule jsou učební pomůcky s velkým potenciálem v současném vzdělávání a také ve výuce geografie. Umožňují aktivní práci s mapovým materiálem. Učitel geografie má možnost s využitím moderních informačních technologií dodržet didaktické principy a vést žáky k získávání geografických znalostí a dovedností s důrazem na jejich pochopení, analýzu, hodnocení a praktické použití. |
Abstract (in English) |
---|
The paper presents one way of map skills and knowledge acquirement (map reading, analysis interpretation, making and application of map) that should be achieved by pupils of basic school. Using Geographic Information Systems potential and an interactive board as a teaching equipment of current education is one way of teaching in geography. It enables an active work with cartographic material. Geography teacher has the possibility to keep the didactic principles along with using modern information technologies mentioned above and to train pupils for geographical knowledge and skills with emphasis on their understanding, analysis, evaluation and practical application. |
PrintDisplayed: 17/9/2024 17:50