Detailed Information on Publication Record
2010
Komunikační kompetence žáků 1. stupně základních škol pro sluchově postižené v německé spolkové republice Baden-Württemberg
HRICOVÁ, Lenka and Jiřina KLENKOVÁBasic information
Original name
Komunikační kompetence žáků 1. stupně základních škol pro sluchově postižené v německé spolkové republice Baden-Württemberg
Name (in English)
Communication Competences of Pupils at Primary Schools for Hearing Impaired in Baden-Württemberg, Germany
Authors
HRICOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jiřina KLENKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vydání. Brno, Havel, J., Filová, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. p. 233-248, 16 pp. 2010
Publisher
Paido Brno
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00045938
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-202-4
Keywords (in Czech)
Výchova a vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami; ZŠ pro sluchově postižené; 1. stupeň ZŠ pro sluchově postižené; žáci mladšího školního věku; komunikační kompetence
Keywords in English
Education of children with special education needs; primary schools for hearing impaired; young aged pupils; communications competences
Tags
Reviewed
Změněno: 13/9/2014 12:36, PhDr. Lenka Hricová, Ph.D.
V originále
Článek prezentuje výsledky dílčího výzkumu z oblasti komunikačních kompetencí žáků prvního stupně základních škol pro sluchově postižené, žáků se speciálními vzdělávacími potřebami mladšího školního věku. Přestože se nejednalo o výzkum na běžných výchovně vzdělávacích zařízeních, ale na zařízeních zřízených pro žáky s určitým typem postižení, jsou zde však rovněž znát jisté integrační (inkluzivní) trendy, spíše však v kontextu sociálním než v kontextu školské inkluze.
In English
The paper presents the results of the partial research from the field of the communication competences of pupils at primary schools for hearing impaired, young aged pupils with special education needs. Although it was not a research on schools of the generally educational stream, but on schools for pupils with some certain type of impairment, there are also certain integrative (inclusive) trends, but rather in the social context then in the context of school inclusion.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|