C 2010

Komunikační kompetence žáků 1. stupně základních škol pro sluchově postižené v německé spolkové republice Baden-Württemberg

HRICOVÁ, Lenka and Jiřina KLENKOVÁ

Basic information

Original name

Komunikační kompetence žáků 1. stupně základních škol pro sluchově postižené v německé spolkové republice Baden-Württemberg

Name (in English)

Communication Competences of Pupils at Primary Schools for Hearing Impaired in Baden-Württemberg, Germany

Authors

HRICOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jiřina KLENKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vydání. Brno, Havel, J., Filová, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. p. 233-248, 16 pp. 2010

Publisher

Paido Brno

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00045938

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-202-4

Keywords (in Czech)

Výchova a vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami; ZŠ pro sluchově postižené; 1. stupeň ZŠ pro sluchově postižené; žáci mladšího školního věku; komunikační kompetence

Keywords in English

Education of children with special education needs; primary schools for hearing impaired; young aged pupils; communications competences

Tags

Reviewed
Změněno: 13/9/2014 12:36, PhDr. Lenka Hricová, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek prezentuje výsledky dílčího výzkumu z oblasti komunikačních kompetencí žáků prvního stupně základních škol pro sluchově postižené, žáků se speciálními vzdělávacími potřebami mladšího školního věku. Přestože se nejednalo o výzkum na běžných výchovně vzdělávacích zařízeních, ale na zařízeních zřízených pro žáky s určitým typem postižení, jsou zde však rovněž znát jisté integrační (inkluzivní) trendy, spíše však v kontextu sociálním než v kontextu školské inkluze.

In English

The paper presents the results of the partial research from the field of the communication competences of pupils at primary schools for hearing impaired, young aged pupils with special education needs. Although it was not a research on schools of the generally educational stream, but on schools for pupils with some certain type of impairment, there are also certain integrative (inclusive) trends, but rather in the social context then in the context of school inclusion.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education