HRICOVÁ, Lenka and Jiřina KLENKOVÁ. Komunikační kompetence žáků 1. stupně základních škol pro sluchově postižené v německé spolkové republice Baden-Württemberg (Communication Competences of Pupils at Primary Schools for Hearing Impaired in Baden-Württemberg, Germany). In Havel, J., Filová, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. 1. vydání. Brno: Paido Brno, 2010, p. 233-248. ISBN 978-80-7315-202-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Komunikační kompetence žáků 1. stupně základních škol pro sluchově postižené v německé spolkové republice Baden-Württemberg
Name (in English) Communication Competences of Pupils at Primary Schools for Hearing Impaired in Baden-Württemberg, Germany
Authors HRICOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jiřina KLENKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Brno, Havel, J., Filová, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. p. 233-248, 16 pp. 2010.
Publisher Paido Brno
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00045938
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-202-4
Keywords (in Czech) Výchova a vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami; ZŠ pro sluchově postižené; 1. stupeň ZŠ pro sluchově postižené; žáci mladšího školního věku; komunikační kompetence
Keywords in English Education of children with special education needs; primary schools for hearing impaired; young aged pupils; communications competences
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Lenka Hricová, Ph.D., učo 79581. Changed: 13/9/2014 12:36.
Abstract
Článek prezentuje výsledky dílčího výzkumu z oblasti komunikačních kompetencí žáků prvního stupně základních škol pro sluchově postižené, žáků se speciálními vzdělávacími potřebami mladšího školního věku. Přestože se nejednalo o výzkum na běžných výchovně vzdělávacích zařízeních, ale na zařízeních zřízených pro žáky s určitým typem postižení, jsou zde však rovněž znát jisté integrační (inkluzivní) trendy, spíše však v kontextu sociálním než v kontextu školské inkluze.
Abstract (in English)
The paper presents the results of the partial research from the field of the communication competences of pupils at primary schools for hearing impaired, young aged pupils with special education needs. Although it was not a research on schools of the generally educational stream, but on schools for pupils with some certain type of impairment, there are also certain integrative (inclusive) trends, but rather in the social context then in the context of school inclusion.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 2/6/2024 21:42