KLENKOVÁ, Jiřina. Žák s narušenou komunikační schopností v období zahájení školní docházky (Pupils with Communication Disorders at the Beginning of School Attendance). In Havel, J., Filová, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. 1. vydání. Brno: Paido Brno, 2010, p. 177-290, 14 pp. ISBN 978-80-7315-202-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Žák s narušenou komunikační schopností v období zahájení školní docházky
Name in Czech Žák s narušenou komunikační schopností v období zahájení školní docházky
Name (in English) Pupils with Communication Disorders at the Beginning of School Attendance
Authors KLENKOVÁ, Jiřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Brno, Havel, J., Filová, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. p. 177-290, 14 pp. 2010.
Publisher Paido Brno
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00045978
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-202-4
Keywords (in Czech) školní zralost; komunikativní dovednosti; speciální vzdělávací potřeby; narušená komunikační schopnost
Keywords in English school awareness; communication skills; special educational needs; impaired communication ability
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D., učo 1372. Changed: 20/12/2010 19:06.
Abstract
Ve stati je prezentován výzkum v oblasti odkladů školní docházky u dětí s narušenou komunikační schopností. V rámci výzkumného šetření bylo ověřováno, zda je narušení komunikační schopnosti dítěte důvodem odkladu povinné školní docházky. Byla ověřována tvrzení, že v současné době narůstá počet dětí v předškolním věku a žáků škol základních, u nichž se projevuje narušení komunikační schopnosti.
Abstract (in English)
The article presents research in the field of postponement of school attendance for children with impaired communication ability. In this research was examined whether the impaired communication ability is the reason for postponement of school attendance. The statement, that is currently increasing the number of children in preschool age and primary school pupils, which manifests as the impaired communication ability, was verified.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 8/6/2024 10:18