KONUPČÍK, Pavel. Didaktická technika II. (Educational Technology II.). Brno: PedF MU, 2010.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Didaktická technika II.
Name in Czech Didaktická technika II.
Name (in English) Educational Technology II.
Authors KONUPČÍK, Pavel.
Edition Brno, 2010.
Publisher PedF MU
Other information
Type of outcome Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Digitální technologie, digitální televize, multimediální počítače, navigace, internet
Keywords in English Digital technology, digital televisions, multimedia computers, navigation, Internet
Changed by Changed by: PaedDr. Pavel Konupčík, učo 1478. Changed: 13/1/2011 12:18.
Abstract
Úspěšné začlenění a využití didaktické techniky v pedagogické praxi závisí zejména na operativním zprovoznění, na dostatečně kvalitních médiích (CD a DVD nosiče, videokazety, obrazové předlohy, počítačový software) a technických schopnostech učitele. Zejména technická schopnost učitele není nezanedbatelná a učitel by si měl vždy promyslet způsob práce s didaktickou technikou.
Abstract (in Czech)
Úspěšné začlenění a využití didaktické techniky v pedagogické praxi závisí zejména na operativním zprovoznění, na dostatečně kvalitních médiích (CD a DVD nosiče, videokazety, obrazové předlohy, počítačový software) a technických schopnostech učitele. Zejména technická schopnost učitele není nezanedbatelná a učitel by si měl vždy promyslet způsob práce s didaktickou technikou.
Abstract (in English)
Successful integration and use of educational technology in teaching practice depends on the operational launch, at a sufficiently high quality media (CD and DVD discs, video cassettes, video master, computer software) and technical capabilities of teachers. In particular, the technical ability of the teacher is not negligible, and the teacher would always have to think about how to work with teaching techniques.
PrintDisplayed: 27/4/2024 15:01