PECINA, Josef and Pavel PECINA. Aspekty rozvoje psychomotorických dovedností u žáků v technickém vzdělávání na druhém stupni základních škol (Aspects of the development of psychomotor skills of students in technical education at secondary schools). In Nové technologie ve výuce 2010. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 3 pp. ISBN 978-80-210-5333-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Aspekty rozvoje psychomotorických dovedností u žáků v technickém vzdělávání na druhém stupni základních škol
Name (in English) Aspects of the development of psychomotor skills of students in technical education at secondary schools
Authors PECINA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Pavel PECINA (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Brno, Nové technologie ve výuce 2010, 3 pp. 2010.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046005
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5333-5
Keywords in English General educational program technical training skills psychomotor skills
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D., učo 20597. Changed: 13/4/2011 13:56.
Abstract
Technické vzdělávání je jedním z klíčových prostředků pro rozvoj rozmanitých psychomotorických dovedností u žáků základních škol. Tyto dovednosti se mohou stát základnou pro další rozvoj v rámci profesní přípravy v oblasti technických oborů na středních odborných školách. Článek informuje o výsledcích specifického výzkumu možností rozvoje psychomotorických dovedností v technickém vzdělávání na druhém stupni základních škol.
Abstract (in English)
Technical education is one of the key means for developing a variety of psychomotor skills of primary school pupils. These skills can be a base for further development of the training in technical subjects in secondary schools. The paper aims to map out opportunities to develop psychomotor skills in technical education at secondary schools.
PrintDisplayed: 19/7/2024 17:50