D 2010

Aspekty rozvoje psychomotorických dovedností u žáků v technickém vzdělávání na druhém stupni základních škol

PECINA, Josef and Pavel PECINA

Basic information

Original name

Aspekty rozvoje psychomotorických dovedností u žáků v technickém vzdělávání na druhém stupni základních škol

Name (in English)

Aspects of the development of psychomotor skills of students in technical education at secondary schools

Authors

PECINA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Pavel PECINA (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Brno, Nové technologie ve výuce 2010, 3 pp. 2010

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00046005

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5333-5

Keywords in English

General educational program technical training skills psychomotor skills

Tags

Reviewed
Změněno: 13/4/2011 13:56, doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.

Abstract

V originále

Technické vzdělávání je jedním z klíčových prostředků pro rozvoj rozmanitých psychomotorických dovedností u žáků základních škol. Tyto dovednosti se mohou stát základnou pro další rozvoj v rámci profesní přípravy v oblasti technických oborů na středních odborných školách. Článek informuje o výsledcích specifického výzkumu možností rozvoje psychomotorických dovedností v technickém vzdělávání na druhém stupni základních škol.

In English

Technical education is one of the key means for developing a variety of psychomotor skills of primary school pupils. These skills can be a base for further development of the training in technical subjects in secondary schools. The paper aims to map out opportunities to develop psychomotor skills in technical education at secondary schools.