Detailed Information on Publication Record
2010
Aspekty rozvoje psychomotorických dovedností u žáků v technickém vzdělávání na druhém stupni základních škol
PECINA, Josef and Pavel PECINABasic information
Original name
Aspekty rozvoje psychomotorických dovedností u žáků v technickém vzdělávání na druhém stupni základních škol
Name (in English)
Aspects of the development of psychomotor skills of students in technical education at secondary schools
Authors
PECINA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Pavel PECINA (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Brno, Nové technologie ve výuce 2010, 3 pp. 2010
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00046005
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5333-5
Keywords in English
General educational program technical training skills psychomotor skills
Tags
Reviewed
Změněno: 13/4/2011 13:56, doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.
V originále
Technické vzdělávání je jedním z klíčových prostředků pro rozvoj rozmanitých psychomotorických dovedností u žáků základních škol. Tyto dovednosti se mohou stát základnou pro další rozvoj v rámci profesní přípravy v oblasti technických oborů na středních odborných školách. Článek informuje o výsledcích specifického výzkumu možností rozvoje psychomotorických dovedností v technickém vzdělávání na druhém stupni základních škol.
In English
Technical education is one of the key means for developing a variety of psychomotor skills of primary school pupils. These skills can be a base for further development of the training in technical subjects in secondary schools. The paper aims to map out opportunities to develop psychomotor skills in technical education at secondary schools.