TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ. Kooperativní akční výzkum založený na IKT a rozvoj přírodovědně nadaných žáků (ICT-based collaborative action research and improvement of science gifted students). In Sborník referátů z mezinárodního semináře Talent a nadání ve vzdělávání. Brno: Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, 2010, p. 207-213. ISBN 978-80-210-5330-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kooperativní akční výzkum založený na IKT a rozvoj přírodovědně nadaných žáků
Name in Czech Kooperativní akční výzkum založený na IKT a rozvoj přírodovědně nadaných žáků
Name (in English) ICT-based collaborative action research and improvement of science gifted students
Authors TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Brno, Sborník referátů z mezinárodního semináře Talent a nadání ve vzdělávání. p. 207-213, 7 pp. 2010.
Publisher Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046008
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5330-4
Keywords (in Czech) Akční výzkum; spolupráce; nadání; IKT; motivace; přírodovědné vzdělávání.
Keywords in English Action research; collaboration; giftedness; ICT; motivation; science education.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Changed: 21/12/2010 21:34.
Abstract
Akční výzkum je významnou metodou pro rozvoj učitelských profesních kompetencí. Studie uvádí modifikaci akčního výzkumu ve webovém prostředí s využitím IKT (informačních a komunikačních technologií) s mezinárodní kooperací mezi přírodovědnými učiteli a jejich žáky. Pozornost je zaměřena na rozvoj přírodovědného nadání žáků, též na motivování žáků k přírodovědnému vzdělávání a zvyšování profesních učitelských kompetencí.
Abstract (in English)
Action research is an important method for science teachers' professional competences improvement. The study presents modification of action research in a web-environment using ICT (information and communication technologies) with international collaboration between science teachers and their students. Improvement of science giftedness of student is stressed, as well as motivation of students to science education and improvement of professional science teachers'competences.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 10/9/2024 13:12