JANÍK, Tomáš. Integrace idejí zaměřených k profesionalizaci učitelství. Pedagogika. roč. 60, 3/4, s. 329-341. ISSN 0031-3815. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Integrace idejí zaměřených k profesionalizaci učitelství
Název česky Integrace idejí zaměřených k profesionalizaci učitelství
Název anglicky The Integration of Ideas Oriented to the Professionalisation of Teaching
Autoři JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Pedagogika, 2010, 0031-3815.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046009
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky funkce školy; kvalita výuky; profesionalizace; profesní rozvoj učitele; příprava učitele; reflexe; učitel; učitelství; učení; vyučování
Klíčová slova anglicky school functions; instructional quality; professionalization; professional development of teachers; teacher education; reflection; teacher; teacher profession; learning; teaching
Změnil Změnil: prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed., učo 17210. Změněno: 21. 12. 2010 22:27.
Anotace
V příspěvku jsou rozebírány statě zařazené do monotematického čísla časopisu Pedagogika 3-4/2010. Autor identifikuje tři průřezová témata jdoucí napříč vybranými texty: (a) učitelství a požadavky kladené na učitele, (b) kvalita učitelova profesního výkonu, (c) cesty profesního rozvoje učitelů. Vedle kritické analýzy textů jsou naznačeny možnosti integrace myšlenkových snah jednotlivých autorů, přičemž za průřezově integrující je považován koncept profesionalizace. V závěru autor připojuje několik poznámek směrem ke komunitě badatelů pracujících v oblasti pedeutologie.
Anotace anglicky
The paper analyses the essays included in the single-theme number of journal Pedagogika 3-4/2010. The author identifies three cross-section themes running through selected texts: (a) the teaching profession and the demands placed on the teacher, (b) the quality of the teachers professional performance, (c) routes for the professional growth of teachers. In addition to critical analysis of the texts the author indicates possible ways in which arguments of the individual author could be integrated, and sees professionalisation as the main common and integrative theme and concept. At the end the author adds several comments aimed at the community of researchers working in the field of teacher education.
Návaznosti
LC06046, projekt VaVNázev: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 18:54