SEDLÁČEK, Marek. Analýza hudebního softwaru v návaznosti na dotazníkové šetření na základních školách v ČR (Music Software Analysis in Response to a Questionnaire Survey at Elementary Schools in Czech Republic). Teoretické reflexe hudební výchovy. Brno: MU, 2010, vol. 6, No 2, 6 pp. ISSN 1803-1331.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analýza hudebního softwaru v návaznosti na dotazníkové šetření na základních školách v ČR
Name in Czech Analýza hudebního softwaru v návaznosti na dotazníkové šetření na základních školách v ČR
Name (in English) Music Software Analysis in Response to a Questionnaire Survey at Elementary Schools in Czech Republic
Authors SEDLÁČEK, Marek (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Teoretické reflexe hudební výchovy, Brno, MU, 2010, 1803-1331.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Didakticko-metodické aspekty využití multimédií v hudební výchově na ZŠ, 2. číslo, 6. ročník časopisu Teoretické reflexe hudební výchovy
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046011
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) hudební software; multimedia; hudební výchova
Keywords in English music software; multimedia; music education
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Marek Sedláček, Ph.D., učo 1280. Changed: 6/4/2011 13:13.
Abstract
Studie vychází z výsledků výzkumného projektu s názvem Výzkum využití multimediálních technologií v hudební výchově, který byl proveden v roce 2010 na základních školách ČR akademickými pracovníky a doktorandy Katedry hudební výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Jen 120 respondentů z 614 dotázaných učitelů má přímou zkušenost s hudebním softwarem. Nejčastěji používaný hudební software, pokud jde o učitele hudební výchovy, je Sibelius, Capella, Finale, Cubase, Cakewalk, Encore a Sequel. Studie analyzuje a srovnává výše uvedený software z hlediska přímé aplikovatelnosti v hudební výchově. Vyšlo také v angličtině in: Sedláček, M. (ed.) The Multimedia Technologies Applications in Music Education. Brno: MU, 2010, s.33-38. ISBN 978-80-210-5392-2.
Abstract (in English)
The study builds on the results of a research project entitled Multimedia Technologies Application in Music Education at Elementary Schools in Czech Republic, which was implemented in 2010 by academic staff and postgraduate students of Music Department, Faculty of Education, Masaryk University, Brno. Only 120 respondents of the 614 surveyed teachers have direct experience with music software. The most commonly used music software in terms of music education teacher is Sibelius, Capella, Finale, Cubase, Cakewalk, Encore and Sequel. The author of the study analyze and compare given music software in terms of direct applicability in music education. Published in English as well, in: Sedláček, M. (ed.) The Multimedia Technologies Applications in Music Education. Brno: MU, 2010, s.33-38. ISBN 978-80-210-5392-2.
Links
MUNI/A/1025/2009, interní kód MUName: Výzkum využití multimediálnich technologií v hudební výchově (Acronym: Hudmédia)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 25/4/2024 19:37