C 2010

Podpora žáků s postižením na přechodu mezi školou a zaměstnáním

PROCHÁZKOVÁ, Lucie

Basic information

Original name

Podpora žáků s postižením na přechodu mezi školou a zaměstnáním

Name in Czech

Podpora žáků s postižením na přechodu mezi školou a zaměstnáním

Name (in English)

The Support of Pupils with Disabilities on the Transition from the School to the Work

Authors

PROCHÁZKOVÁ, Lucie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

3. přepr. a rozšíř. vyd. Brno, Pipeková, J. (ed.) Kapitoly ze speciální pedagogiky, p. 245-252, 8 pp. 2010

Publisher

Paido Brno

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00046012

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-198-0

Keywords (in Czech)

žák s postižením; základní vzdělávání; profesní orientace; volba povolání; povolání; integrace na trh práce; podpora

Keywords in English

pupil with disability; elementary education; vocational orientation; choice of vocation; occupation; integration into the job market; support

Tags

Reviewed
Změněno: 17/2/2011 16:55, PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D.

Abstract

V originále

Tato kapitola se zabývá profesní orientací a přípravou žáků s postižením, která je součástí základního vzdělávání, podporou při volbě povolání a při přechodu ze školy do zaměstnání. Prezentovány jsou dílčí výsledky několika výzkumných šetření.

In English

This chapter deals with the vocational orientation of pupils with disabilities which is a part of the elementary education, with their support during the choice of the vocation and on the transition from the school to the world of work. There are presented results from some researches.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education