PROCHÁZKOVÁ, Lucie. Podpora žáků s postižením na přechodu mezi školou a zaměstnáním (The Support of Pupils with Disabilities on the Transition from the School to the Work). In Pipeková, J. (ed.) Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3. přepr. a rozšíř. vyd. Brno: Paido Brno, 2010, p. 245-252. ISBN 978-80-7315-198-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Podpora žáků s postižením na přechodu mezi školou a zaměstnáním
Name in Czech Podpora žáků s postižením na přechodu mezi školou a zaměstnáním
Name (in English) The Support of Pupils with Disabilities on the Transition from the School to the Work
Authors PROCHÁZKOVÁ, Lucie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 3. přepr. a rozšíř. vyd. Brno, Pipeková, J. (ed.) Kapitoly ze speciální pedagogiky, p. 245-252, 8 pp. 2010.
Publisher Paido Brno
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046012
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-198-0
Keywords (in Czech) žák s postižením; základní vzdělávání; profesní orientace; volba povolání; povolání; integrace na trh práce; podpora
Keywords in English pupil with disability; elementary education; vocational orientation; choice of vocation; occupation; integration into the job market; support
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Lucie Procházková, Ph.D., učo 20097. Changed: 17/2/2011 16:55.
Abstract
Tato kapitola se zabývá profesní orientací a přípravou žáků s postižením, která je součástí základního vzdělávání, podporou při volbě povolání a při přechodu ze školy do zaměstnání. Prezentovány jsou dílčí výsledky několika výzkumných šetření.
Abstract (in English)
This chapter deals with the vocational orientation of pupils with disabilities which is a part of the elementary education, with their support during the choice of the vocation and on the transition from the school to the world of work. There are presented results from some researches.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 9/6/2024 10:36