C 2010

Logopedická diagnostika narušeného vývoje řeči

BOČKOVÁ, Barbora and Jiřina KLENKOVÁ

Basic information

Original name

Logopedická diagnostika narušeného vývoje řeči

Name (in English)

Logopedic Assessment of Impaired Communication Ability

Authors

BOČKOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jiřina KLENKOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1.vydání. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami IV. Education of Pupils with Special Education Needs IV. p. 85-98, 14 pp. 2010

Publisher

Paido Brno

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00046018

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-201-7

Keywords (in Czech)

narušený vývoj řeči; diagnostický proces; testové metody; Heidelberský test řečového vývoje

Keywords in English

developmental language disorder; diagnostic process; testing methods; the Heidelberg test

Tags

Reviewed
Změněno: 22/3/2011 05:45, PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.

Abstract

V originále

Stať je zaměřena na problematiku diagnostiky narušeného vývoje řeči. Hlavním cílem realizovaného výzkumného šetření bylo analyzovat metody a postupy aplikované v logopedické praxi.

In English

This article focuses on the problems concerning the diagnostic process of the developmental language disorder. The main aim of the research was to analyse the application of the testing methods in the speech therapy practice.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education