Detailed Information on Publication Record
2010
BIOLOGICKÉ VĚDY JAKO ZÁKLAD PRO TALENTOVANÉ
RYCHNOVSKÝ, BorisBasic information
Original name
BIOLOGICKÉ VĚDY JAKO ZÁKLAD PRO TALENTOVANÉ
Name (in English)
BIOLOGY - BASIS FOR TALENTED PUPILS
Authors
RYCHNOVSKÝ, Boris (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Šimoník, O. (ed.). TALENT A NADÁNÍ VE VZDĚLÁVÁNÍ, p. 151-156, 6 pp. 2010
Publisher
Masarykova Univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00046021
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5330-4
Keywords (in Czech)
biologické poznatky; integrovaná tématická výuka; didaktický test
Keywords in English
biology knowledge; integrated thematic instruction; didactic test
Změněno: 28/4/2011 15:09, doc. RNDr. Boris Rychnovský, CSc.
V originále
Příspěvek hledá možnosti výběru talentovaných dětí v oblasti biologického vzdělávání. Zamýšlí se nad možnostmi identifikace žáků s nadáním pro biologické disciplíny. Jako příklad byly využity znalosti žáků ZŠ o ekosystému moře, zjišťované písemným pretestem podporované integrovanou tématickou výukou s následným postestem. Srovnání získaných výrazně rozdílných výsledků ukázalo efektivitu integrované tématické výuky. Potvrdilo poznatek o nízkém zastoupení nadaných mezi žáky.
In English
This article discuss possibilities of selection talented children in biology education. The autor look for strategies and approaches for identification of talented pupils by means of biology discipline. Like example vas used the knowledge of pupils at basic school about ecosystem “Sea”. Pretest and posttest demonstrate effectivity of integrated thematic instruction. Tests confirm the knowledge of low frequence talented pupils.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|