RYCHNOVSKÝ, Boris. BIOLOGICKÉ VĚDY JAKO ZÁKLAD PRO TALENTOVANÉ (BIOLOGY - BASIS FOR TALENTED PUPILS). In Šimoník, O. (ed.). TALENT A NADÁNÍ VE VZDĚLÁVÁNÍ. 1st ed. Brno: Masarykova Univerzita, 2010, p. 151-156. ISBN 978-80-210-5330-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name BIOLOGICKÉ VĚDY JAKO ZÁKLAD PRO TALENTOVANÉ
Name (in English) BIOLOGY - BASIS FOR TALENTED PUPILS
Authors RYCHNOVSKÝ, Boris (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Šimoník, O. (ed.). TALENT A NADÁNÍ VE VZDĚLÁVÁNÍ, p. 151-156, 6 pp. 2010.
Publisher Masarykova Univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046021
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5330-4
Keywords (in Czech) biologické poznatky; integrovaná tématická výuka; didaktický test
Keywords in English biology knowledge; integrated thematic instruction; didactic test
Changed by Changed by: doc. RNDr. Boris Rychnovský, CSc., učo 267. Changed: 28/4/2011 15:09.
Abstract
Příspěvek hledá možnosti výběru talentovaných dětí v oblasti biologického vzdělávání. Zamýšlí se nad možnostmi identifikace žáků s nadáním pro biologické disciplíny. Jako příklad byly využity znalosti žáků ZŠ o ekosystému moře, zjišťované písemným pretestem podporované integrovanou tématickou výukou s následným postestem. Srovnání získaných výrazně rozdílných výsledků ukázalo efektivitu integrované tématické výuky. Potvrdilo poznatek o nízkém zastoupení nadaných mezi žáky.
Abstract (in English)
This article discuss possibilities of selection talented children in biology education. The autor look for strategies and approaches for identification of talented pupils by means of biology discipline. Like example vas used the knowledge of pupils at basic school about ecosystem “Sea”. Pretest and posttest demonstrate effectivity of integrated thematic instruction. Tests confirm the knowledge of low frequence talented pupils.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 18/8/2024 03:02