KYLOUŠKOVÁ, Hana. Nadaní žáci ve výuce francouzského jazyka - výsledky výzkumu (French Language Teaching to gifted and Very Advanced Pupils - Results of Empirical Research in South Moravian Region). In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M., et al. Vzdělávání žáků se vzdělávacími potřebmi IV. Education of Pupils with Special Educational Needs IV. 1st ed. Brno: Paido, 2010, p. 177-184. Edice pedagogické literatury, 311. ISBN 978-80-7315-201-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Nadaní žáci ve výuce francouzského jazyka - výsledky výzkumu
Name (in English) French Language Teaching to gifted and Very Advanced Pupils - Results of Empirical Research in South Moravian Region
Authors KYLOUŠKOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M., et al. Vzdělávání žáků se vzdělávacími potřebmi IV. Education of Pupils with Special Educational Needs IV, p. 177-184, 8 pp. Edice pedagogické literatury, 311, 2010.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046023
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-201-7
Keywords (in Czech) nadaný žák; pokročilý žák; jazykové nadání; výuka francouzského jazyka; výzkum
Keywords in English gifted learner; advanced learner; linguistic abilities; teaching French language; research
Changed by Changed by: PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D., učo 1065. Changed: 29/12/2010 09:53.
Abstract
V kapitole je prezentován výzkum provedený na základních školách a nižších ročnících víceletých gymnázií v Jihomoravském kraji. Výzkum byl zaměřen na výuku francouzského jazyka u nadaných a mimořádně pokročilých žáků.
Abstract (in English)
The chapter presents a research about teaching French language to gifted and very advanced pupils at lower secondary schools in South Moravian region. Data will serve for finding approaches suitable for learning French in classes with these pupils.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 16/7/2024 06:08