s 2010

Kapitoly ze speciální pedagogiky

PIPEKOVÁ, Jarmila

Basic information

Original name

Kapitoly ze speciální pedagogiky

Name in Czech

Kapitoly ze speciální pedagogiky

Name (in English)

Chapters from Special Education

Authors

PIPEKOVÁ, Jarmila

Edition

3. rozš. a uprav. vydání. Brno, 401 pp. 2010

Publisher

Paido Brno

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-198-0

Keywords (in Czech)

žáci se speciálními vzdělávacími potřebami inkluzivní vzdělávání diagnostika ve speciální pedagogice systém vzdělávání specifika edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

Keywords in English

pupil with special educational needs inclusive education diagnostics in special education educational system educational specification of pupil with special educational needs

Tags

Reviewed
Změněno: 17/1/2011 09:07, doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D.

Abstract

V originále

Publikace se zabývá základními otázkami oboru speciální pedagogika. Text je členěn do dvou základních částí, obecné a speciálněpedagogické. Jednotlivé kapitoly publikace řeší problematiku jednotlivých oborů speciální pedagogiky včetně inkluzivních trendů v edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

In English

The publication is dealing with basic questions of special education. Text is divided into two basic parts, general and special-educational. Each chapter of the publication is handling problematics of every single fields of special education, including inclusive trends in education of pupil with special educational needs.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education