JANÍKOVÁ, Věra. High level language proficiency and language talent in pedagogical research. In Šimoník, O. (ed.): School and talented Pupil. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010. s. 27-37, 11 s. ISBN 978-80-210-5350-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název High level language proficiency and language talent in pedagogical research.
Název česky Mimořádná pokročilost v jazyce a jazykové nadání v pedagogickém výzkumu.
Název anglicky High level language proficiency and language talent in pedagogical research.
Autoři JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Šimoník, O. (ed.): School and talented Pupil. od s. 27-37, 11 s. 2010.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046048
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5350-2
Klíčová slova anglicky language talent; gifted pupils; individual approach; foreign learning and teaching; empirical research
Změnil Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 31. 3. 2011 21:22.
Anotace
This chapter presents some approaches to the issue of talent, is outlined in detail the biological and environmental perception in the line of gifts and talents highlighted language. The empirical research presents a part of the probe, along with selected results obtained in this investigation, which focused on learning how extraordinarily gifted and advanced students perceive their learning foreign languages from the perspective of environmental cognitive approach to talent.
Anotace anglicky
This chapter presents some approaches to the issue of talent, is outlined in detail the biological and environmental perception in the line of gifts and talents highlighted language. The empirical research presents a part of the probe, along with selected results obtained in this investigation, which focused on learning how extraordinarily gifted and advanced students perceive their learning foreign languages from the perspective of environmental cognitive approach to talent.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Výzkumné záměry
VytisknoutZobrazeno: 29. 1. 2020 10:14