SYSLOVÁ, Zora. Hodnocení průběhu vzdělávání jako jedna z oblastí vlastního hodnocení školy (The evaluation of educational development as one of the field of self-evaluation in the kindergarten). Řízení školy. Speciál pro MŠ. Praha: Wolters Kluwer ČR a.s., 2010, VII, 2/2010, p. 9-12. ISSN 1214-8679.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Hodnocení průběhu vzdělávání jako jedna z oblastí vlastního hodnocení školy
Name (in English) The evaluation of educational development as one of the field of self-evaluation in the kindergarten
Authors SYSLOVÁ, Zora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Řízení školy. Speciál pro MŠ, Praha, Wolters Kluwer ČR a.s. 2010, 1214-8679.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046061
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) sebehodnocení; kompetence učitelky; videotrenink interakcí; nástroje hodnocení
Keywords in English self-assessment; tools of evaluation; teachers competence; video-practising of interactions
Changed by Changed by: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Changed: 19/5/2012 10:22.
Abstract
Příspěvek vychází z výzkumných šetření, které provedla autorka v rámci disertační práce. Snaží se poskytnout teoretická východiska, ale i metodická doporučení pro sebehodnocení učitelky mateřské školy. Pojmenovává některé kompetence učitelky, ale především kritéria, která pomáhají lépe vyhodnotit očekávanou kvalitu učitelčiny práce.
Abstract (in English)
The contribution comes out from research works, which has been completed by author in the frame of her dissertation. It intends to give the theoretical starting points and also methodical proposals for kindergarten teachers self-evaluation. It names some teachers competences but first of all the criterions which help to make the best interpretation of the quality of teachers work.
PrintDisplayed: 1/6/2024 18:15