Detailed Information on Publication Record
2010
Hodnocení průběhu vzdělávání jako jedna z oblastí vlastního hodnocení školy
SYSLOVÁ, ZoraBasic information
Original name
Hodnocení průběhu vzdělávání jako jedna z oblastí vlastního hodnocení školy
Name (in English)
The evaluation of educational development as one of the field of self-evaluation in the kindergarten
Authors
SYSLOVÁ, Zora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Řízení školy. Speciál pro MŠ, Praha, Wolters Kluwer ČR a.s. 2010, 1214-8679
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00046061
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
sebehodnocení; kompetence učitelky; videotrenink interakcí; nástroje hodnocení
Keywords in English
self-assessment; tools of evaluation; teachers competence; video-practising of interactions
Změněno: 19/5/2012 10:22, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Příspěvek vychází z výzkumných šetření, které provedla autorka v rámci disertační práce. Snaží se poskytnout teoretická východiska, ale i metodická doporučení pro sebehodnocení učitelky mateřské školy. Pojmenovává některé kompetence učitelky, ale především kritéria, která pomáhají lépe vyhodnotit očekávanou kvalitu učitelčiny práce.
In English
The contribution comes out from research works, which has been completed by author in the frame of her dissertation. It intends to give the theoretical starting points and also methodical proposals for kindergarten teachers self-evaluation. It names some teachers competences but first of all the criterions which help to make the best interpretation of the quality of teachers work.