J 2010

Hodnocení průběhu vzdělávání jako jedna z oblastí vlastního hodnocení školy

SYSLOVÁ, Zora

Basic information

Original name

Hodnocení průběhu vzdělávání jako jedna z oblastí vlastního hodnocení školy

Name (in English)

The evaluation of educational development as one of the field of self-evaluation in the kindergarten

Authors

SYSLOVÁ, Zora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Řízení školy. Speciál pro MŠ, Praha, Wolters Kluwer ČR a.s. 2010, 1214-8679

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00046061

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

sebehodnocení; kompetence učitelky; videotrenink interakcí; nástroje hodnocení

Keywords in English

self-assessment; tools of evaluation; teachers competence; video-practising of interactions
Změněno: 19/5/2012 10:22, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek vychází z výzkumných šetření, které provedla autorka v rámci disertační práce. Snaží se poskytnout teoretická východiska, ale i metodická doporučení pro sebehodnocení učitelky mateřské školy. Pojmenovává některé kompetence učitelky, ale především kritéria, která pomáhají lépe vyhodnotit očekávanou kvalitu učitelčiny práce.

In English

The contribution comes out from research works, which has been completed by author in the frame of her dissertation. It intends to give the theoretical starting points and also methodical proposals for kindergarten teachers self-evaluation. It names some teachers competences but first of all the criterions which help to make the best interpretation of the quality of teachers work.