VÍTKOVÁ, Marie. Vývoj a současný stav inkluzivního vzdělávání v České republice, Německu a v Anglii (Wales) - komparativní studie. In Bartoňová, M., Vítková, M. at al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami IV. Education of Pupils with Special Educational Needs IV. 1. vydání. Brno: Paido, 2010, s. 41-52. ISBN 978-80-7315-201-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vývoj a současný stav inkluzivního vzdělávání v České republice, Německu a v Anglii (Wales) - komparativní studie
Název česky Vývoj a současný stav inkluzivního vzdělávání v České republice, Německu a v Anglii (Wales) - komparativní studie
Název anglicky Development and Current Situation of Inclusive Education in the Czech Republic, Germany and England (Wales) - Comparative Study
Autoři VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. at al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami IV. Education of Pupils with Special Educational Needs IV. od s. 41-52, 12 s. 2010.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046075
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-201-7
Klíčová slova anglicky inclusive education; pupil with special education needs; mainstream school; legislation; reserch project; comparative study
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Změněno: 26. 4. 2011 17:58.
Anotace
Kapitola se zabývá posílením přístupu k inkluzivnímu vzdělávání ve školách hlavního vzdělávacího proudu v komparaci ČR, Německa a Anglie (Wales) díky ratifikaci Úmluvy o právech osob se zdravotním postižením (vydaná OSN v roce 2006) v celé řadě zemí. Obsah kapitoly doplňují výsledky pedagogických výzkumných šetření.
Anotace anglicky
The chapter deal with strengthening inclusive approaches to education in mainstream schools and comparing the situation in the Czech Republic, Germany and England (Wales) based on the Convention on the Rights of Persons with Disabilities (issued by the United Nations in 2006) ratified by many contries. Chapter Contents supplemented with the results of educational surveys.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 15:05