PÍŠOVÁ, Michaela. Teacher expertise: key concepts and research methodologies. In Janík, T. Knecht, P. New Pathways in the Professional Development of Teachers. 1st ed. Munster: Lit Verlag, 2010, p. 18-29, 336 pp. ISBN 978-3-643-50153-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Teacher expertise: key concepts and research methodologies
Name in Czech Expertnost učitele: klíčové koncepty a výzkumné metodologie
Authors PÍŠOVÁ, Michaela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Munster, New Pathways in the Professional Development of Teachers. p. 18-29, 336 pp. 2010.
Publisher Lit Verlag
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046076
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-3-643-50153-0
UT WoS 000287980000003
Keywords (in Czech) expertnost učitele; expertní výkon profese; přístupy k výzkumu expertnosti; identifikace učitelů-expertů
Keywords in English teacher expertise and expert performance; approaches to research of expertise; identification of expert teachers
Tags životopis
Changed by Changed by: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Changed: 13/4/2011 16:01.
Abstract
The ongoing discussion concerning quality in education concurrently addresses one of its central challenges - professionalisation of a teacher. It is within this context that our paper aims to shed some light on the concept of expertise in the teaching profession. A brief survey of current research on teacher expertise is provided, focusing mainly on approaches to the study of expertise and main trends in research of the phenomenon, at the same time discussing the underlying and crucial question - how to define and identify an expert teacher.
Abstract (in Czech)
Probíhající diskuse ke kvalitě ve vzdělávání se samozřejmě současně vztahuje k jedné z klíčových výzev - k profesionalizaci učitelů. V rámci této diskuse se náš příspěvek snaží o hlubší vhled do konstruktu expertnosti u učitelů. Text je stručnou přehledovou studií zaměřenou především na přístupy k výzkumu expertnosti, na hlavní trendy ve výzkumu expertnosti v učitelské profesi. Zároveň je diskutována jeden z nejdůležitějších aspektů výzkumu expertnosti - problematika vymezení pojmů a identifikace učitelů - expertů.
PrintDisplayed: 24/7/2024 11:24