PÍŠOVÁ, Michaela. Didaktika cizích jazyků – otázky identity (Foreign language didactics - identity questions). In XVIII. konference ČAPV Kam směřuje současný pedagogický výzkum? 2010.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Didaktika cizích jazyků – otázky identity
Name in Czech Didaktika cizích jazyků – otázky identity
Authors PÍŠOVÁ, Michaela.
Edition XVIII. konference ČAPV Kam směřuje současný pedagogický výzkum? 2010.
Other information
Original language English
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Tags životopis
Changed by Changed by: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Changed: 7/1/2011 15:41.
Abstract
Emancipace didaktiky cizích jazyků, resp. didaktiky určitého konkrétního cizího jazyka, je dlouhodobým a nelineárním procesem, u nás nastoupeným již v 50. letech minulého století. Jeho klíčovou součástí jsou otázky identity, tedy explicitní vymezení předmětu a metodologie vědecké disciplíny na základě analýzy vývoje, současného stavu poznání a různých pojetí a trendů. Diskutovány budou otázky identity didaktiky cizích jazyků jako plnoprávné vědecké disciplíny, a to na rovině obecné / transdiciplinární, tj. otázky společné všem oborovým didaktikám, tak na rovině specifické, tedy týkající se výlučně různých aspektů didaktiky cizích jazyků.
Abstract (in Czech)
Emancipace didaktiky cizích jazyků, resp. didaktiky určitého konkrétního cizího jazyka, je dlouhodobým a nelineárním procesem, u nás nastoupeným již v 50. letech minulého století. Jeho klíčovou součástí jsou otázky identity, tedy explicitní vymezení předmětu a metodologie vědecké disciplíny na základě analýzy vývoje, současného stavu poznání a různých pojetí a trendů. Diskutovány budou otázky identity didaktiky cizích jazyků jako plnoprávné vědecké disciplíny, a to na rovině obecné / transdiciplinární, tj. otázky společné všem oborovým didaktikám, tak na rovině specifické, tedy týkající se výlučně různých aspektů didaktiky cizích jazyků.
PrintDisplayed: 21/5/2024 20:59