Detailed Information on Publication Record
2010
Edukace jedinců s tělesným postižením a chronickým onemocněním
VÍTKOVÁ, MarieBasic information
Original name
Edukace jedinců s tělesným postižením a chronickým onemocněním
Name in Czech
Edukace jedinců s tělesným postižením a chronickým onemocněním
Name (in English)
Education of persons with physical disabilities and chronic illness
Authors
VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
3., přepr. a rozšíř. vyd. Brno, Pipeková, J. et al. Kapitoly ze speciální pedagogiky, p. 213-233, 21 pp. 2010
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00046088
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-198-0
Keywords (in Czech)
dítě; žák; tělesné postižení; ranná intervence; mateřská škola; základní škola; rámcová vzdělávací program pro předškolní a školní vzdělávání ; herní terapie
Keywords in English
child; student; physical disabilities; early intervention; kindergarten; primary school; the curriculum framework for preschool and school education; play therapy
Tags
Reviewed
Změněno: 26/4/2011 17:36, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
V originále
Kapitola se zabývá problematikou edukace jedinců s tělesným postižením a chronickým onemocněním. Představuje pedagogický vztah jako dyádu, význam včasné intervence a funkci mateřské školy. Objasňuje specifika ve výuce žáků s tělesným postižením a jejich integraci. Uvedená data jsou podložena výsledky výzkumných šetření. Dále je zde uveden význam školy při zdravotnickém zařízení a herní terapie.
In English
The chapter deals with the education of individuals with physical disabilities and chronic illnesses. It represents the educational relationship as a dyad, the importance of early intervention and function of the kindergarten. It explains the specifics of teaching children with physical disabilities and their integration. These data are supported by the results of research investigations. It is given the importance of school health facilities and play therapy.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|