VÍTKOVÁ, Marie. Edukace jedinců s tělesným postižením a chronickým onemocněním (Education of persons with physical disabilities and chronic illness). In Pipeková, J. et al. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3., přepr. a rozšíř. vyd. Brno: Paido. p. 213-233. ISBN 978-80-7315-198-0. 2010.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Edukace jedinců s tělesným postižením a chronickým onemocněním
Name in Czech Edukace jedinců s tělesným postižením a chronickým onemocněním
Name (in English) Education of persons with physical disabilities and chronic illness
Authors VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 3., přepr. a rozšíř. vyd. Brno, Pipeková, J. et al. Kapitoly ze speciální pedagogiky, p. 213-233, 21 pp. 2010.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046088
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-198-0
Keywords (in Czech) dítě; žák; tělesné postižení; ranná intervence; mateřská škola; základní škola; rámcová vzdělávací program pro předškolní a školní vzdělávání ; herní terapie
Keywords in English child; student; physical disabilities; early intervention; kindergarten; primary school; the curriculum framework for preschool and school education; play therapy
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Changed: 26/4/2011 17:36.
Abstract
Kapitola se zabývá problematikou edukace jedinců s tělesným postižením a chronickým onemocněním. Představuje pedagogický vztah jako dyádu, význam včasné intervence a funkci mateřské školy. Objasňuje specifika ve výuce žáků s tělesným postižením a jejich integraci. Uvedená data jsou podložena výsledky výzkumných šetření. Dále je zde uveden význam školy při zdravotnickém zařízení a herní terapie.
Abstract (in English)
The chapter deals with the education of individuals with physical disabilities and chronic illnesses. It represents the educational relationship as a dyad, the importance of early intervention and function of the kindergarten. It explains the specifics of teaching children with physical disabilities and their integration. These data are supported by the results of research investigations. It is given the importance of school health facilities and play therapy.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 19/4/2024 22:46