C 2010

Vzdělávání a terapie žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami

VÍTKOVÁ, Marie

Basic information

Original name

Vzdělávání a terapie žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami

Name (in English)

Education and therapy of Pupils with severe disabilities and multiple disabilities

Authors

VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vydání. Brno, Pipeková, J. et al. Kapitoly ze speciální pedagogiky, p. 343-366, 24 pp. 2010

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00046089

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-198-0

Keywords in English

Pupil; Special Needs; Framework Educationl Programme for Basic Education; Inclusive Education; Severe Disabilities; multiple disabilities;

Tags

Reviewed
Změněno: 11/4/2011 14:08, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Abstract

V originále

Kapitola charakterizuje edukaci a terapie žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami. Text je doplněn příklady případových studií, které byly zpracovány ve výzkumných šetřeních. Dále analyzuje těžké postižení jako trvalé ohrožení vývoje a života a představuje koncept bazální stimulace.

In English

The chapter deals the education and therapy of pupils with severe disabilities and multiple disabilities. The text is accompanied by examples of case studies, which were prepared in research investigations. Furthermore analyzes severe disability as a permanent threat to life and development and introduces the concept of basal stimulation.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education