Detailed Information on Publication Record
2010
Changes of the quality of teachers' voices measured by the DSI method in the process of university education.
FROSTOVÁ, JanaBasic information
Original name
Changes of the quality of teachers' voices measured by the DSI method in the process of university education.
Name in Czech
Změny kvality hlasů učitelů měřené DSI v procesu univerzitního vzdělávání.
Authors
FROSTOVÁ, Jana
Edition
In 29th ISME World Conference of the International Society for Music Education, Abstract, August 1-6,2010, Beijing. China. 2010. p.147. 2010
Other information
Language
English
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
China
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
kvalita hlasu; učitel; hlasová hygiena; DSI.
Keywords in English
voice quality, teachers, voice hygiene, voice evaluation, Dysphonia Severity Index.
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 18/1/2011 22:39, doc. MgA. Jana Frostová, Ph.D.
V originále
The poster presents the results of the investigation focused on the changes of the quality of voice by means of the standard method of DSI (Dysphonia Severity Index). The goal of the research was to find out to which degree the subjects of musical theory and practice (as parts of university professional training) and then the school teaching practice itself change the basic characteristics of voice. The research sample was made up of teachers who studied part time. The paper formulates conclusions that can be used for improving the professional musical education of teachers-to-be. It also formulates suggestions for the construction of the intensive course Voice care for teachers.
In Czech
Poster ilustruje šetření, zaměřené na zkoumání změn kvality hlasu pomocí standardní metody DSI (Dysphonia Severity Index). Cílem výzkumu bylo zjistit, do jaké míry ovlivňují předměty hudební teorie a praxe (v rámci univerzitní profesní přípravy) a aktuální podmínky školské praxe základní charakteristiky hlasu. Výzkumný vzorek tvořili učitelé studující při zaměstnání. Práce formuluje závěry, které lze využít ke zkvalitnění profesní přípravy budoucího učitele v předmětech hudební výchovy. Formuluje též východiska pro konstrukci intenzivního kursu Péče o hlas pro pedagogy.
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|