a 2010

Changes of the quality of teachers' voices measured by the DSI method in the process of university education.

FROSTOVÁ, Jana

Basic information

Original name

Changes of the quality of teachers' voices measured by the DSI method in the process of university education.

Name in Czech

Změny kvality hlasů učitelů měřené DSI v procesu univerzitního vzdělávání.

Authors

FROSTOVÁ, Jana

Edition

In 29th ISME World Conference of the International Society for Music Education, Abstract, August 1-6,2010, Beijing. China. 2010. p.147. 2010

Other information

Language

English

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

China

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

kvalita hlasu; učitel; hlasová hygiena; DSI.

Keywords in English

voice quality, teachers, voice hygiene, voice evaluation, Dysphonia Severity Index.

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 18/1/2011 22:39, doc. MgA. Jana Frostová, Ph.D.

Abstract

V originále

The poster presents the results of the investigation focused on the changes of the quality of voice by means of the standard method of DSI (Dysphonia Severity Index). The goal of the research was to find out to which degree the subjects of musical theory and practice (as parts of university professional training) and then the school teaching practice itself change the basic characteristics of voice. The research sample was made up of teachers who studied part time. The paper formulates conclusions that can be used for improving the professional musical education of teachers-to-be. It also formulates suggestions for the construction of the intensive course Voice care for teachers.

In Czech

Poster ilustruje šetření, zaměřené na zkoumání změn kvality hlasu pomocí standardní metody DSI (Dysphonia Severity Index). Cílem výzkumu bylo zjistit, do jaké míry ovlivňují předměty hudební teorie a praxe (v rámci univerzitní profesní přípravy) a aktuální podmínky školské praxe základní charakteristiky hlasu. Výzkumný vzorek tvořili učitelé studující při zaměstnání. Práce formuluje závěry, které lze využít ke zkvalitnění profesní přípravy budoucího učitele v předmětech hudební výchovy. Formuluje též východiska pro konstrukci intenzivního kursu Péče o hlas pro pedagogy.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century