GRENAROVÁ, Renée. Rezultaty issledovanij - odaronnyj učenik v obučeniji russkomu jazyku (Results of research - a gifted student in teaching Russian). In Grenarová, R., Vítková, M. eds. Cizojazyčná výuka a nadaný žák. Foreign Language Teaching and a Gifted and Talented Pupil. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 68-89. ISBN 978-80-210-5375-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Rezultaty issledovanij - odaronnyj učenik v obučeniji russkomu jazyku
Name in Czech Výsledky výzkumu - nadaný žák ve výuce ruštině
Name (in English) Results of research - a gifted student in teaching Russian
Authors GRENAROVÁ, Renée (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Brno, Grenarová, R., Vítková, M. eds. Cizojazyčná výuka a nadaný žák. Foreign Language Teaching and a Gifted and Talented Pupil, p. 68-89, 22 pp. 2010.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Russian
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046093
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5375-5
Keywords (in Czech) Výsledky výzkumu; vzdělávání; ruský jazyk; nadaný žák; učitel; základní škola; Jihomoravský kraj
Keywords in English Results of research; education; Russian language; gifted student; teacher; primary school; South Moravia
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D., učo 2079. Changed: 28/3/2013 22:06.
Abstract
Glava publikujet rezultaty eksperimentalnych issledovanij, kotoryje provodilis v ramkach issledovatelskogo projekta Osobyje potrebnosti detej v kontekste Ramočnoj programmy obrazovanija dlja načalnogo obrazovanija MSM 0021622443. V etoj glave rassmatrivajutsa nekotoryje aspekty isklučitelno talantlivych, isklučitelno prodvinutych i vysokorazvitych učenikov i studentov v obučeniji russkomu jazyku. Avtor predstavlajet rezultaty issledovanij s celju uznat, kak učitela i prepodavateli vosprinimajut rabotu s črezvyčajno talantlivymi i isklučitelno prodvinutymi i vysokorazvitymi učenikami-staršeklassnikami i studentami nižnich klassov gimnaziji v Južnomoravskoj oblasti.
Abstract (in Czech)
Kapitola referuje o experimentálním šetření a výzkumu, jež byly uskutečněny v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání MSM 0021622443. Stať se zabývá vybranými aspekty problematiky nadaných a mimořádně pokročilých žáků ve výuce ruskému jazyku. Autorka uvádí výsledky výzkumného šetření, které si klade za cíl zjistit, jak vnímají práci s nadanými a mimořádně pokročilými žáky učitelé ruského jazyka na 2. stupni základních škol a v nižších ročnících víceletých gymnázií v Jihomoravském kraji.
Abstract (in English)
The chapter reports on an experimental investigation and research, which was carried out within the research project Special needs children in the context of the Framework Education Programme for Primary Education MSM 0,021,622,443th The article deals with some aspects of exceptionally talented and advanced students of Russian language teaching. The author presents the results of research that aims to determine how they perceive the work of exceptionally talented and advanced students of Russian language teachers at the 2nd primary schools and lower grades of grammar schools in the South Moravia.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 26/5/2024 04:41