BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ. Vliv současných změn v edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na přípravu učitelů a speciálních pedagogů (Impact of current changes in the education of pupils with special educational needs to prepare teachers and special teacher). In Pipeková, J. (ed. al.) Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3. přeprac. a rozšíř.vyd. Brno: Paido Brno, 2010, p. 9-24, 15 pp. ISBN 978-80-7315-198-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vliv současných změn v edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na přípravu učitelů a speciálních pedagogů
Name in Czech Vliv současných změn v edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na přípravu učitelů a speciálních pedagogů
Name (in English) Impact of current changes in the education of pupils with special educational needs to prepare teachers and special teacher
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Marie VÍTKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 3. přeprac. a rozšíř.vyd. Brno, Pipeková, J. (ed. al.) Kapitoly ze speciální pedagogiky, p. 9-24, 15 pp. 2010.
Publisher Paido Brno
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046099
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-198-0
Keywords (in Czech) vzdělávání žáci se speciálními vzdělávacími potřebami učitel příprava učielů
Keywords in English education of pupils with special educational needs prepare teachers
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Changed: 11/4/2011 14:04.
Abstract
Kapitola analyzuje vliv současných změn v edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na přípravu učitelů.Dále se zaměřuje na stručnou charakteristiku inkluze ve světle výzkumných šetření.
Abstract (in English)
The chapter analyzes the impact of current changes in the education of pupils with special educational needs to prepare teachers.Further more is focused on brief Specifications of Inclusion in terms of Research work.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 20/7/2024 21:21