D 2010

Absolventi přípravných tříd a jejich sociální interakce v základním vzdělávání

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Basic information

Original name

Absolventi přípravných tříd a jejich sociální interakce v základním vzdělávání

Name in Czech

Absolventi přípravných tříd a jejich sociální interakce v základním vzdělávání

Name (in English)

School leavers of Preparatory Classes and their Social Interaction in Primary Education

Authors

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

prvé. Bratislava, Zborník príspevkov z III. medzinárodnej špeciálnopedagogickej konferencie konanej v dňoch 23. a 24. septembra 2010 v Bratislave. p. 16-27, 11 pp. 2010

Publisher

IRIS, Vydavatelstvo a tlač, s.r.o. pre Pedagogickú fakultu UK

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00046105

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-89238-36-1

Keywords (in Czech)

žák se sociálním znevýhodněním klima třídy přípravná třída základní školy učitel edukace vyloučené lokality základní škola

Keywords in English

: student with social disadvantage class climate preparatory class of primary school teacher education socially deprived areas primary school

Tags

Reviewed
Změněno: 2/3/2014 21:45, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Abstract

V originále

V následující stati prezentujeme výsledky kvalitativně orientovaného šetření zaměřeného na analýzu sociálního klimatu ve třídách vzdělávající žáky se sociálním znevýhodněním. Jedná se o dílčí výzkumné šetření realizované v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Šetření bylo realizováno v základních školách města Brna v oblasti vyloučených lokalit, ve školách, při kterých jsou zřízené přípravné třídy.

In English

The article presents outcomes of a qualitative research focusing on an analysis of class climate in classes educating students with social disadvantage. It is a partial research carried out in the framework of the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education. The research took place at primary schools in Brno in socially deprived areas, at schools having preparatory classes.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education