Detailed Information on Publication Record
2010
Absolventi přípravných tříd a jejich sociální interakce v základním vzdělávání
BARTOŇOVÁ, MiroslavaBasic information
Original name
Absolventi přípravných tříd a jejich sociální interakce v základním vzdělávání
Name in Czech
Absolventi přípravných tříd a jejich sociální interakce v základním vzdělávání
Name (in English)
School leavers of Preparatory Classes and their Social Interaction in Primary Education
Authors
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
prvé. Bratislava, Zborník príspevkov z III. medzinárodnej špeciálnopedagogickej konferencie konanej v dňoch 23. a 24. septembra 2010 v Bratislave. p. 16-27, 11 pp. 2010
Publisher
IRIS, Vydavatelstvo a tlač, s.r.o. pre Pedagogickú fakultu UK
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00046105
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-89238-36-1
Keywords (in Czech)
žák se sociálním znevýhodněním klima třídy přípravná třída základní školy učitel edukace vyloučené lokality základní škola
Keywords in English
: student with social disadvantage class climate preparatory class of primary school teacher education socially deprived areas primary school
Tags
Reviewed
Změněno: 2/3/2014 21:45, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
V následující stati prezentujeme výsledky kvalitativně orientovaného šetření zaměřeného na analýzu sociálního klimatu ve třídách vzdělávající žáky se sociálním znevýhodněním. Jedná se o dílčí výzkumné šetření realizované v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Šetření bylo realizováno v základních školách města Brna v oblasti vyloučených lokalit, ve školách, při kterých jsou zřízené přípravné třídy.
In English
The article presents outcomes of a qualitative research focusing on an analysis of class climate in classes educating students with social disadvantage. It is a partial research carried out in the framework of the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education. The research took place at primary schools in Brno in socially deprived areas, at schools having preparatory classes.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|