PANČOCHA, Karel a Helena VAĎUROVÁ. Analýza inkluzivního prostředí v základních školách prostřednictvím Indexu Inkluze. Online. In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami IV. 1. vydání. Brno: Paido Brno, 2010. s. 25-40. ISBN 978-80-7315-201-7. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Analýza inkluzivního prostředí v základních školách prostřednictvím Indexu Inkluze
Název česky Analýza inkluzivního prostředí v základních školách prostřednictvím Indexu Inkluze
Název anglicky Analysis of Inclusive Environment at Primary Schools through Index for Inclusion
Autoři PANČOCHA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí) a Helena VAĎUROVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání 1. vydání. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami IV. od s. 25-40, 16 s. 2010.
Nakladatel Paido Brno
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046110
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-201-7
Klíčová slova česky index inkluze; inkluze; inkluzivní vzdělávání; překážky v zapojení; speciální vzdělávací potřeby; inkluzivní kultura; inkluzivní praxe; inkluzivní politiky; vzdělávání; právo
Klíčová slova anglicky Index for inclusion; inclusion; inclusive education; barriers in participation; special education needs; inclusive culture; inclusive practice; inclusive policies; education; law
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc., učo 42604. Změněno: 16. 2. 2011 09:08.
Anotace
Kapitola se v teoretické části zaměřuje na inkluzivní vzdělávání; jeho definiční a obsahové vymezení. Následně nahlíží na proces budování inkluzivního prostředí školy prostřednictvím Indexu inkluze. Navazující kvantitativní výzkumné šetření analyzuje budování inkluzivní praxe; politiky a kultury na základních školách v severomoravském regionu. Příspěvek prezentuje dílčí výstupy výzkumu probíhajícího v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání na PdF MU.
Anotace anglicky
The chapter focuses on inclusive education; its definition and specification. It looks at the process of building inclusive environment of a school through the index for inclusion. The following quantitative research analyzes inclusive practices; policies and culture at primary schools in the region of north Moravia. The article presents selected outcomes of research conducted within the research project Special needs of students in context of the framework education programme for primary education.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 05:04