PANČOCHA, Karel and Helena VAĎUROVÁ. Analýza inkluzivního prostředí v základních školách prostřednictvím Indexu Inkluze (Analysis of Inclusive Environment at Primary Schools through Index for Inclusion). In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami IV. 1. vydání. Brno: Paido Brno, 2010, p. 25-40. ISBN 978-80-7315-201-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analýza inkluzivního prostředí v základních školách prostřednictvím Indexu Inkluze
Name in Czech Analýza inkluzivního prostředí v základních školách prostřednictvím Indexu Inkluze
Name (in English) Analysis of Inclusive Environment at Primary Schools through Index for Inclusion
Authors PANČOCHA, Karel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Helena VAĎUROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami IV. p. 25-40, 16 pp. 2010.
Publisher Paido Brno
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046110
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-201-7
Keywords (in Czech) index inkluze; inkluze; inkluzivní vzdělávání; překážky v zapojení; speciální vzdělávací potřeby; inkluzivní kultura; inkluzivní praxe; inkluzivní politiky; vzdělávání; právo
Keywords in English Index for inclusion; inclusion; inclusive education; barriers in participation; special education needs; inclusive culture; inclusive practice; inclusive policies; education; law
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc., učo 42604. Changed: 16/2/2011 09:08.
Abstract
Kapitola se v teoretické části zaměřuje na inkluzivní vzdělávání; jeho definiční a obsahové vymezení. Následně nahlíží na proces budování inkluzivního prostředí školy prostřednictvím Indexu inkluze. Navazující kvantitativní výzkumné šetření analyzuje budování inkluzivní praxe; politiky a kultury na základních školách v severomoravském regionu. Příspěvek prezentuje dílčí výstupy výzkumu probíhajícího v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání na PdF MU.
Abstract (in English)
The chapter focuses on inclusive education; its definition and specification. It looks at the process of building inclusive environment of a school through the index for inclusion. The following quantitative research analyzes inclusive practices; policies and culture at primary schools in the region of north Moravia. The article presents selected outcomes of research conducted within the research project Special needs of students in context of the framework education programme for primary education.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 28/4/2024 11:14