C 2010

Úspěšnost absolventů přípravných tříd základních škol v počátcích školní docházky s důrazem na osvojení vědomostí a dovedností

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Basic information

Original name

Úspěšnost absolventů přípravných tříd základních škol v počátcích školní docházky s důrazem na osvojení vědomostí a dovedností

Name in Czech

Úspěšnost absolventů přípravných tříd základních škol v počátcích školní docházky s důrazem na osvojení vědomostí a dovedností

Name (in English)

Acquisiton of Knowledge and Skills in School Leavers of Preparatory Class in Primary Schools and their Success in early of Schooling

Authors

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vydání. Brno, BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami IV. Education of Pupils with Special Educational Needs IV. p. 291-306, 15 pp. 2010

Publisher

Paido Brno

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00046112

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-201-7

Keywords (in Czech)

informant, absolvent přípravné třídy hodnocení a klasifikace inkluzivní vzdělávání žák se sociálním znevýhodněním základní škola vědomosti dovednosti

Keywords in English

informant a graduate of preparatory classes assessment and evaluation inclusive education a student with social disadvantage primary school knowledge competences basic education

Tags

Reviewed
Změněno: 24/2/2011 18:08, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek prezentuje výsledky výzkumného šetření realizovanéhov rámci čtvrtého roku řešení výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Cílem výzkumného projektu byla analýza úspěšnosti absolventů přípravných tříd v systému základního vzdělávání ve městě Brně s akcentem na osvojení vědomostí a dovednosti žáků.

In English

This article presents results of a research carried out during the third year of the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Education Programme for Primary Education. The aim of the research project was to analyze the success of graduates of preparatory classes in the system of basic education in the city of Brno, with the emphasis on acquiring knowledge and competences in the frame of basic education.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education