Detailed Information on Publication Record
2010
Žáci se sociálním znevýhodněním v rámci inkluzivního vzdělávání s akcentem na osvojení si klíčových kompetencí.
BARTOŇOVÁ, MiroslavaBasic information
Original name
Žáci se sociálním znevýhodněním v rámci inkluzivního vzdělávání s akcentem na osvojení si klíčových kompetencí.
Name in Czech
Žáci se sociálním znevýhodněním v rámci inkluzivního vzdělávání s akcentem na osvojení si klíčových kompetencí
Name (in English)
Acquisition of Key Competences in Students with Social Disadvantage in Inclusive Education
Authors
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1.vyd. Brno, HAVEL, J., FILOVÁ, H. et al. Inkluzivní vzdělávání žáků v primární škole. Inclusive Education in Primary School. p. 91- 102, 11 pp. 2010
Publisher
Paido Brno
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00046113
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-202-4
Keywords (in Czech)
informant absolvent přípravné třídy klíčové kompetence hodnocení a klasifikace inkluzivní vzdělávání klima třídy
Keywords in English
informant a graduate of preparatory classes key competences assessment and evaluation inclusive education class climat
Tags
Reviewed
Změněno: 24/2/2011 18:06, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
V rámci vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřujeme na skupinu žáků se sociálním znevýhodněním, jejíž součástí jsou často žáci z nepodnětného rodinného prostředí, žáci ohrožení sociálně patologickými jevy (školský zákon č. 561 2004 Sb.). Článek prezentuje výsledky výzkumného šetření realizovaného rámci třetího roku řešení výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Cílem výzkumného projektu byla analýza úspěšnosti absolventů přípravných tříd v systému základního vzdělávání ve městě Brně s akcentem na osvojení klíčových kompetencí a prospěchu žáků v rámci základního vzdělávání.
In English
The education of students with special educational needs includes also students with social disadvantage where students from non-stimulating environment and students in danger of socio-pathological behaviour belong (Education Act No. 561 2004 Sb.). This article presents results of a research carried out during the third year of the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Education Programme for Primary Education. The aim of the research project was to analyze the success of graduates of preparatory classes in the system of basic education in Brno, with the emphasis on key competencies and pupils achievement in primary education.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|