C 2010

Žáci se sociálním znevýhodněním v rámci inkluzivního vzdělávání s akcentem na osvojení si klíčových kompetencí.

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Basic information

Original name

Žáci se sociálním znevýhodněním v rámci inkluzivního vzdělávání s akcentem na osvojení si klíčových kompetencí.

Name in Czech

Žáci se sociálním znevýhodněním v rámci inkluzivního vzdělávání s akcentem na osvojení si klíčových kompetencí

Name (in English)

Acquisition of Key Competences in Students with Social Disadvantage in Inclusive Education

Authors

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1.vyd. Brno, HAVEL, J., FILOVÁ, H. et al. Inkluzivní vzdělávání žáků v primární škole. Inclusive Education in Primary School. p. 91- 102, 11 pp. 2010

Publisher

Paido Brno

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00046113

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-202-4

Keywords (in Czech)

informant absolvent přípravné třídy klíčové kompetence hodnocení a klasifikace inkluzivní vzdělávání klima třídy

Keywords in English

informant a graduate of preparatory classes key competences assessment and evaluation inclusive education class climat

Tags

Reviewed
Změněno: 24/2/2011 18:06, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Abstract

V originále

V rámci vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřujeme na skupinu žáků se sociálním znevýhodněním, jejíž součástí jsou často žáci z nepodnětného rodinného prostředí, žáci ohrožení sociálně patologickými jevy (školský zákon č. 561 2004 Sb.). Článek prezentuje výsledky výzkumného šetření realizovaného rámci třetího roku řešení výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Cílem výzkumného projektu byla analýza úspěšnosti absolventů přípravných tříd v systému základního vzdělávání ve městě Brně s akcentem na osvojení klíčových kompetencí a prospěchu žáků v rámci základního vzdělávání.

In English

The education of students with special educational needs includes also students with social disadvantage where students from non-stimulating environment and students in danger of socio-pathological behaviour belong (Education Act No. 561 2004 Sb.). This article presents results of a research carried out during the third year of the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Education Programme for Primary Education. The aim of the research project was to analyze the success of graduates of preparatory classes in the system of basic education in Brno, with the emphasis on key competencies and pupils achievement in primary education.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education