BARTOŇOVÁ, Miroslava. Sociální interakce žáků se sociálním znevýhodněním v základní škole (Social Interaction in Students with Social Disadvantage at Primary Schools). In HAVEL, J., FILOVÁ, H. (eds). Inkluzivní vzdělávání žáků v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. . 1.vyd. Brno: Paido Brno, 2010, 17 pp. ISBN 978-80-7315-199-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Sociální interakce žáků se sociálním znevýhodněním v základní škole
Name in Czech Sociální interakce žáků se sociálním znevýhodněním v základní škole
Name (in English) Social Interaction in Students with Social Disadvantage at Primary Schools
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1.vyd. Brno, HAVEL, J., FILOVÁ, H. (eds). Inkluzivní vzdělávání žáků v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. . 17 pp. 2010.
Publisher Paido Brno
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046115
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-199-7
Keywords (in Czech) žák se sociálním znevýhodněním klima třídy přípravná třída základní školy učitel edukace vyloučené lokality základní škola
Keywords in English student with social disadvantage class climate preparatory class of primary school teacher education socially deprived areas primary school
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 3/4/2011 19:51.
Abstract
V následující stati prezentujeme výsledky kvalitativně orientovaného šetření zaměřeného na analýzu sociálního klimatu ve třídách vzdělávající žáky se sociálním znevýhodněním. Jedná se o dílčí výzkumné šetření realizované v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Šetření bylo realizováno v základních školách města Brna v oblasti vyloučených lokalit, ve školách, při kterých jsou zřízené přípravné třídy.
Abstract (in English)
The article presents outcomes of a qualitative research focusing on an analysis of class climate in classes educating students with social disadvantage. It is a partial research carried out in the framework of the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education. The research took place at primary schools in Brno in socially deprived areas, at schools having preparatory classes.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 29/7/2024 01:24