BAZALOVÁ, Barbora and Radka VLČKOVÁ. Inclusion of a Student with Asperger's Syndrome. In Šimoník, O. (ed.) School and Talented Pupil. První vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 103-112. ISBN 978-80-210-5350-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inclusion of a Student with Asperger's Syndrome
Name in Czech Inkluze žáka s Aspergerovým syndromem
Authors BAZALOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Radka VLČKOVÁ (203 Czech Republic).
Edition První vydání. Brno, Šimoník, O. (ed.) School and Talented Pupil, p. 103-112, 10 pp. 2010.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language English
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046117
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5350-2
Keywords (in Czech) student; Aspergerův syndrom; porucha autistického spektra; sociální aspekty; základní vzdělávání; integrace; inkluze; speciální vzdělávací potřeby; edukační přístupy; vnitřní determinanty; vnější determinanty; kvalitativní výzkum
Keywords in English student; Asperger syndrome; autism spectrum disorders; social aspects; primary education; integration; inclusion; special educational needs; educational approaches; inside determinants; outside determinants; qualitative research
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D., učo 11544. Changed: 26/4/2011 22:18.
Abstract
The chapter presents important determinants involved in the integration process of a student with Asperger syndrome in primary school. The factors which cooperate on the quality of social inclusion of pupils in the context of integrative/inclusive education are analyzed.
Abstract (in Czech)
Kapitola se zabývá analýzou faktorů podílejících se na úspěšnosti procesu inkluze žáka s Aspergerovým syndromem v základní škole. Jedná se jak o faktory vnitřní, tak i vnější. Tyto faktory ovlivňují sociální začleňování žáka s AS v rámci inkluzivního vzdělávání.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 23/9/2024 09:40