Detailed Information on Publication Record
2010
Význam předškolní institucionální přípravy pro žáky se sociálním znevýhodněním v rámci inkluze
BARTOŇOVÁ, MiroslavaBasic information
Original name
Význam předškolní institucionální přípravy pro žáky se sociálním znevýhodněním v rámci inkluze
Name in Czech
Význam předškolní institucionální přípravy pro žáky se sociálním znevýhodněním v rámci inkluze
Name (in English)
Importance of preparatory classes for pupils with social disadvantage in the inclusive education
Authors
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Praha, KVĚTOŇOVÁ, L. PROUZOVÁ, R. Speciální pedagogika v podmínkách inkluzivního vzdělávání. p. 82-96, 14 pp. 2010
Publisher
UK PdF Praha
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00046118
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7290-472-3
Keywords (in Czech)
informant absolvent přípravné třídy klíčové kompetence hodnocení a klasifikace inkluzivní vzdělávání klima třídy
Keywords in English
informant a graduate of preparatory classes key competences assessment and evaluation inclusive education class climate
Tags
Reviewed
Změněno: 27/4/2011 19:32, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
V rámci vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřujeme i na skupinu žáků se sociálním znevýhodněním, jejíž součástí jsou žáci z rodinného prostředí s nízkým sociálně kulturním postavením, žáci ohrožení sociálně patologickými jevy (školský zákon č. 561 2004 Sb. Přípravné třídy základní školy jsou jedním z výsledků aktuálních změn v národnostním školství, v němž se dostal vzhledem k romské komunitě do popředí především úkol připravit romské děti na vstup do základní školy. Kaitola prezentuje některé výsledky výzkumného šetření realizovaného v období 2000 2008 v přípravných třídách základních škol v České republice.
In English
The education of pupils with special educational needs, we focus on the group of socially disadvantaged pupils, which includes students from family backgrounds with low socio cultural position, risk students socially pathological phenomena (the Education Act No. 561 2004 Coll.). Preschool preparation has the great importance for the further educational career of the individual. Preparatory classes of primary school are one of the outcomes of current changes in the national education, which had given to the Roma community to the fore primarily to prepare Roma children for entry into primary school. The chapter presents the results of the research realized in the 2000 2008 period of preparatory classes in primary schools in the Czech Republic.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|