C 2010

Notes on foreign language teaching with special attention to giftedness: a case study

PÍŠOVÁ, Michaela and Klára KOSTKOVÁ

Basic information

Original name

Notes on foreign language teaching with special attention to giftedness: a case study

Name in Czech

Poznámky k cizojazyčné výuce se zvláštní pozorností k nadání/talentu: případová studie

Authors

PÍŠOVÁ, Michaela (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Klára KOSTKOVÁ (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Vydání první. Brno, Cizojazyčná výuka a nadaný žák. Foreign Language Teaching and a Gifted and Talented Pupil, p. 140-166, 26 pp. 2010

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

English

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00051607

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5375-5

Keywords (in Czech)

: speciální vzdělávací potřeby; nadání; příležitost a podpora / vliv prostředí; výuka anglického jazyka a strategie podpory nadaných žáků

Keywords in English

special educational needs; giftedness; chance and environmental catalysts; English language teaching and strategies to serve the needs of gifted pupils

Tags

Změněno: 5/4/2012 17:38, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

The chapter presents a case study the aim of which is to investigate strategies adopted by a school as an institution in the area of gifted pupils and their support with special attention to English language teaching. This case study may also shed some light on the processes and effects of the ongoing curricular reform in the Czech Republic.

In Czech

Kapitola prezentuje případovou studii, jejímž cílem je odhalit strategie používané školou jako institucí v oblasti podpory nadaných žáků v rámci vyučování anglického jazyka. Tato případová studie rovněž odkrývá jak procesy, tak vliv, který v České republice právě probíhající kurikulární reforma na práci škol s nadanými žáky má.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education