C 2010

Připravenost učitelů na práci se žáky se sluchovým postižením

PITNEROVÁ, Pavla

Basic information

Original name

Připravenost učitelů na práci se žáky se sluchovým postižením

Name in Czech

Připravenost učitelů na práci se žáky se sluchovým postižením

Name (in English)

Readiness of Teachers for Education of Children with Hearig Impairment

Authors

PITNEROVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vydání. Brno, Pančocha, K. (ed.) Životní dráha jedince v inkluzivním prostředí, p. 109-117, 9 pp. 2010

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00046128

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5340-3

Keywords (in Czech)

integrace; vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; sluchové postižení; komunikace; speciální pedagogika; kvantitativní výzkum; dotazníkové šetření

Keywords in English

integration; education of pupils with special needs; hearing impairment; quantitative research; questionnaire

Tags

Reviewed
Změněno: 4/1/2011 11:20, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příprava na celoživotní vzdělávání je stěžejním cílem edukace žáků na základních školách. Učitelé by měli své žáky motivovat ke vzdělávání a naučit je učit se. Pedagogické fakulty vedou studenty učitelství v oblasti odborné a pedagogické, ale mají je také připravit na zvyšující se počet žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžných školách. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jak jsou učitelé na možnosti integrace znevýhodněných žáků připraveni. Většina otázek anonymního dotazníku byla věnována specifickým problémům, které se mohou vyskytnout při integraci sluchově postižených žáků.

In English

Preparing the pupils for lifelong learning is the main goal of education at primary school. Teachers should motivate for education and teach them how to learn. Our faculty prepares the students in their disciplines and pedagogy, but it also should get them ready to cope with an increasing number of pupils with special needs coming to regular schools. The objective of the research was to identify how the teachers are ready in terms of integration of pupils with special needs into regular classes. Majority of questions in our anonymous survey was devoted to specific problems in integration of hearing-impaired pupils.