Detailed Information on Publication Record
2010
Připravenost učitelů na práci se žáky se sluchovým postižením
PITNEROVÁ, PavlaBasic information
Original name
Připravenost učitelů na práci se žáky se sluchovým postižením
Name in Czech
Připravenost učitelů na práci se žáky se sluchovým postižením
Name (in English)
Readiness of Teachers for Education of Children with Hearig Impairment
Authors
PITNEROVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vydání. Brno, Pančocha, K. (ed.) Životní dráha jedince v inkluzivním prostředí, p. 109-117, 9 pp. 2010
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00046128
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5340-3
Keywords (in Czech)
integrace; vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; sluchové postižení; komunikace; speciální pedagogika; kvantitativní výzkum; dotazníkové šetření
Keywords in English
integration; education of pupils with special needs; hearing impairment; quantitative research; questionnaire
Tags
Reviewed
Změněno: 4/1/2011 11:20, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
V originále
Příprava na celoživotní vzdělávání je stěžejním cílem edukace žáků na základních školách. Učitelé by měli své žáky motivovat ke vzdělávání a naučit je učit se. Pedagogické fakulty vedou studenty učitelství v oblasti odborné a pedagogické, ale mají je také připravit na zvyšující se počet žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžných školách. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jak jsou učitelé na možnosti integrace znevýhodněných žáků připraveni. Většina otázek anonymního dotazníku byla věnována specifickým problémům, které se mohou vyskytnout při integraci sluchově postižených žáků.
In English
Preparing the pupils for lifelong learning is the main goal of education at primary school. Teachers should motivate for education and teach them how to learn. Our faculty prepares the students in their disciplines and pedagogy, but it also should get them ready to cope with an increasing number of pupils with special needs coming to regular schools. The objective of the research was to identify how the teachers are ready in terms of integration of pupils with special needs into regular classes. Majority of questions in our anonymous survey was devoted to specific problems in integration of hearing-impaired pupils.