NEUSAR, Aleš. Preparation for teaching psychology: The experience of beginning university teachers in Europe. In Řehulka, E. (ed.). SCHOOL AND HEALTH 21 Health Education: Contexts and Inspiration. 1. vyd. Brno: Masarykova Univerzita. s. 363-370. ISBN 978-80-210-5259-8. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Preparation for teaching psychology: The experience of beginning university teachers in Europe
Název česky Příprava na výuku psychologie: zkušenosti začínajících učitelů v Evropě
Autoři NEUSAR, Aleš.
Vydání 1. vyd. Brno, Řehulka, E. (ed.). SCHOOL AND HEALTH 21 Health Education: Contexts and Inspiration, od s. 363-370, 8 s. 2010.
Nakladatel Masarykova Univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-80-210-5259-8
Klíčová slova česky výuka psychologie; začínající učitel; příprava učitelů; podpora; vyšší vzdělání; Europlat
Klíčová slova anglicky teaching psychology; beginning teacher; teacher preparation; support; higher education; Europlat
Změnil Změnil: Mgr. Aleš Neusar, učo 195480. Změněno: 30. 12. 2010 11:39.
Anotace
This exploratory study focuses on the experience of beginning university teachers (both students and faculty members) with their preparation for teaching. Data were collected by online questionnaires in June 2009 in several European countries both from the point of view of beginning teachers (in particular) and department heads, all under the auspices of EUROPLAT - European Network for Psychology Learning & Teaching. Most of the respondents were PhD students. Teaching is usually not compulsory for them, but it is very common that they do at least some teaching. Results show that majority of beginning teachers in our sample do not receive enough training or support for carrying out their teaching responsibilities.
Anotace česky
Tato explorativní studie se zabývá zkušenostmi začínajících univerzitních učitelů (studentů i členů katedry) s přípravou na výuku. Výpovědi z pohledu začínajících učitelů (zejména) i vedoucích kateder byly sbírány online dotazníkem v několika evropských zemích pod záštitou EUROPLAT - European Network for Psychology Learning & Teaching v červnu 2009. Většina respondentů byli doktorští studenti. Učit je pro tyto studenty velmi běžné a obvykle není povinné. Výsledky ukazují, že většina začínajících učitelů z našeho vzorku neprošla dostatečným tréninkem a neměla adekvátní podporu pro plnění úkolů spojených s výukou.
Návaznosti
MSM0021622406, záměrNázev: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
VytisknoutZobrazeno: 16. 4. 2024 14:34