JANÍKOVÁ, Věra. Sprachbegabung und überdurschschnittliche Sprachkenntnisse im Deutschunterricht. In Grenarová, R., Vítková, M. (eds.): Cizojazyčná výuka a nadaný žák/Foreign Language Teaching and a Gifted and Talented Pupil. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 107-125. ISBN 978-80-210-5375-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Sprachbegabung und überdurschschnittliche Sprachkenntnisse im Deutschunterricht.
Název česky Jazykové nadání a mimořádná pokročilost v jazyce ve výuce němčiny.
Název anglicky Language Talent and High Level Language Proficiency in Teaching of German.
Autoři JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Grenarová, R., Vítková, M. (eds.): Cizojazyčná výuka a nadaný žák/Foreign Language Teaching and a Gifted and Talented Pupil, od s. 107-125, 19 s. 2010.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046181
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5375-5
Klíčová slova anglicky talent; forwardness; support; German as foreign language teaching; research
Změnil Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 14. 1. 2011 07:57.
Anotace
In diesem Kapitel wird auf die Theorie der Begabung sowie Sprachbegabung eingegangen und Ansätze zur Begabungsforschung samt einiger Begabungsförderkonzepte kurz skizziert. Die Teilergenisse einer Pilotstudie zeigen, wie die Deutschunterrichtenden die sprachbegabten und überdurchschnittlich fortgeschrittenen Schüler und Schülerinnen in ihrem Unterricht wahrnehmen, wie sie sich in diesem Bereich weiterbilden und welche unterrichtlichen Fördermaßnahmen sie in ihrer eigenen Praxis unternehmen.
Anotace česky
V této kapitole jsou představeny vybrané aspekty teorie nadání a jazykového nadání a pedagogické koncepty podpory nadání. V empirické části je představen pilotní výzkum, jež zkoumá, jak učitelé němčiny vnímají jazykově nadaného a mimořádně pokročilého žák ve své výuce, jak se v dané oblasti dále vzdělávají a jakých metod užívají ve výuce při práci s touto cílovou skupinou.
Anotace anglicky
This chapter presents selected aspects of the theory of gift and language talent and talent and some pedagogical concepts of support. The empirical section presents a pilot research that examines how teachers perceive the German language and extremely talented pupils in their classes, both in the region further educate and what methods used in teaching while working with this pupils.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 03:31