D 2010

CHANGE OF LIFESTYLE THROUGH A CONCRETE CHOSEN EXAMPLE OF

JANDA, Miroslav, Jana TOMEČKOVÁ and Gabriela VĚCHTOVÁ

Basic information

Original name

CHANGE OF LIFESTYLE THROUGH A CONCRETE CHOSEN EXAMPLE OF

Name in Czech

ZMĚNA ŽIVOTNÍHO STYLU NA KONKRÉTNÍM PŘÍKLADU ZVOLENÉHO UČIVA

Name (in English)

CHANGE OF LIFESTYLE THROUGH A CONCRETE CHOSEN EXAMPLE OF

Authors

JANDA, Miroslav, Jana TOMEČKOVÁ and Gabriela VĚCHTOVÁ

Edition

1. vyd. Brno, MSD,s.r.o. p. 303-314, 12 pp. 2010

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Type of outcome

Stať ve sborníku

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5260-4

Keywords (in Czech)

výchova, kouření, zdraví, prevalence, proces, motivace

Keywords in English

upbringing; smoking; health; prevalence; process; motivation
Změněno: 4/1/2011 15:10, Mgr. Miroslav Janda

Abstract

V originále

The authors designed the article to discuss the teachers possibilities of infl uencing the students awareness of lifestyle. According to these changes people should prefer health values. Emphasised health values in contrast to drug addiction. Searching of possibilities and forms how the chosen literature and way of realisation can inspire and iniciate change of living style and forming of value spectra is presented. Motivation by enjoinment and entering into the spirit of the role lead to active attachment and applying own creativity impulse of students to the thought so on shape of role as on resulting negative their own health effect.

In Czech

Autoři měli záměr metodicky přiblížit možnosti pedagoga působit na povědomí studenta, směřující ke změnám životního stylu v rámci upřednostnění pozitivních hodnot týkajících se zdraví člověka. Zvýraznění hodnoty zdraví na pozadí drogových excesů a získaných návyků. Hledání možností a forem, jak zvolené učivo a způsob realizování může inspirovat a iniciovat ke změně životního stylu a utváření hodnotového spektra vhodnou pozitivní orientací. Motivace prožitkem, vžití se do rolí, 314 vede k aktivnímu zapojení a uplatnění vlastní kreativity, čímž je donucen jak k zamýšlení nad ztvárněním role, tak nad výsledným pozitivním či negativním efektem pro vlastní zdraví.