Detailed Information on Publication Record
2010
Rozvoj přírodovědně nadaných žáků a kooperativní akční výzkum založený na informačních a komunikačních technologiích.
TRNOVÁ, Eva and Josef TRNABasic information
Original name
Rozvoj přírodovědně nadaných žáků a kooperativní akční výzkum založený na informačních a komunikačních technologiích.
Name (in English)
Improvement of Science Gifted Students and ICT-Based Collaborative Action Research.
Authors
TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
První vydání. Brno, ŠIMONÍK, O. (ed.). Vzdělávání nadaných žáků. p. 65-81, 17 pp. 2010
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00051617
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5349-6
Keywords (in Czech)
akční výzkum; spolupráce; nadání; IKT; motivace; přírodovědné vzdělávání.
Keywords in English
action research; collaboration; giftedness; ICT; motivation; science education.
Tags
Reviewed
Změněno: 27/2/2017 09:04, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
V originále
Akční výzkum je významnou metodou pro rozvoj učitelských profesních kompetencí. Studie uvádí modifikaci akčního výzkumu ve webovém prostředí s využitím IKT (informačních a komunikačních technologií) s mezinárodní kooperací mezi přírodovědnými učiteli a jejich žáky. Pozornost je zaměřena na rozvoj přírodovědného nadání žáků, též na motivování žáků k přírodovědnému vzdělávání a zvyšování profesních učitelských kompetencí. Výstupem výzkumu jsou metody vzdělávání nadaných žáků.
In English
Action research is an important method for science teachers' professional competences improvement. The study presents modification of action research in a web-environment using ICT (information and communication technologies) with international collaboration between science teachers and their students. Improvement of science giftedness of student is stressed, as well as motivation of students to science education and improvement of professional science teachers' competences. Research results are methods for education of gifted students.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|