TANNENBERGEROVÁ, Monika. Inkluzivní vzdělávání - rozvoj klíčových kompetencí žáka formou výuky a nejen jejím obsahem (Inclusive Education – Development of Key Competencies of Pupil by the Form of Teaching and Not Only by Its Content). In Šimoník, O. (ed.). Nové přístupy v přípravě budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků. 2010. ISBN 978-80-210-5368-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inkluzivní vzdělávání - rozvoj klíčových kompetencí žáka formou výuky a nejen jejím obsahem
Name in Czech Inkluzivní vzdělávání - rozvoj klíčových kompetencí žáka formou výuky a nejen jejím obsahem
Name (in English) Inclusive Education – Development of Key Competencies of Pupil by the Form of Teaching and Not Only by Its Content
Authors TANNENBERGEROVÁ, Monika.
Edition Šimoník, O. (ed.). Nové přístupy v přípravě budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků, 2010.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5368-7
Keywords (in Czech) inkluzivní vzdělávání, společné vzdělávání, právo na vzdělání, rovný přístup ke vzdělání, klíčové kompetence, klima školy, změna systému školství, děti se speciálními vzdělávacími potřebami, intaktní děti
Keywords in English inclusive education, collective education, right to get education, equal attitude to education, key competences, school climate, change of educational system, children with special educational needs, intact children
Changed by Changed by: prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc., učo 106. Changed: 13/1/2011 09:30.
Abstract
Inkluzivní vzdělávání je školský systém, který se snaží zajišťovat všem dětem automatické a rovné právo na vzdělání tak, aby měly šanci na maximální rozvoj svých schopností a dovedností k přípravě na budoucí život. V inkluzívní třídě jsou společně vzdělávány spolu s intaktními dětmi také děti se somatickým, duševním či mentálním postižením, děti cizinců, jedinci s poruchami autistického spektra, s diagnózou vysokého nadání, s poruchami učení nebo pozornosti apod. Vztah tohoto systému vzdělávání ke klíčovým kompetencím je velice transparentní a jasný, silné je hlavně jeho celkové ovlivnění žáků formou této výuky a nejen jejím obsahem.
Abstract (in English)
Inclusive education is an educational system that aims to ensure automatic and equal right for education to all children so that they have chance to develop their competencies and skills for future life successfully. The intact children are educated together with the children having somatic or mental handicap, foreigners‘children, children with autistic spectrum disorders (ASD), gifted children, children with learning difficulties and so on. The relationship between the educational system and key competences is transparent and clear. The influence of pupils by this method of teaching and not only by its content is great.
Links
MUNI/A/1022/2009, interní kód MUName: Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání (Acronym: RKK)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 15/10/2024 22:49