NOVÁKOVÁ, Zita a Dagmar VILÁŠKOVÁ. Strukturované učení v integrativním vzdělávání žáka s těžkým zrakovým postižením a poruchou autistického spektra. In Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido. 15 s. ISBN 978-80-7315-199-7. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Strukturované učení v integrativním vzdělávání žáka s těžkým zrakovým postižením a poruchou autistického spektra
Název anglicky The Method of Structured Teaching in Integrative Education of a Student with Severe Visual Impairment and Autism Spectrum Disorder
Autoři NOVÁKOVÁ, Zita (203 Česká republika, garant, domácí) a Dagmar VILÁŠKOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Brno, Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, 15 s. 2010.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046309
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-199-7
Klíčová slova česky těžké zrakové postižení porucha autistického spektra strukturované učení integrativní vzdělávání praktická škola
Klíčová slova anglicky severe visual impairment autism spectrum disorder structured teaching integrative education basic school for students with mild intellectual disability
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Změněno: 19. 4. 2011 10:46.
Anotace
Článek prezentuje metodu strukturovaného učení a její modifikaci pro nevidomé žáky. Funkčnost této metody byla dlouhodobě ověřována při integrativním vzdělávání nevidomého žáka s poruchou autistického spektra v základní škole praktické. Jednotlivé principy a postupy strukturovaného učení jsou doplněny o konkrétní aktivity a kompenzační pomůcky. Vše je aplikováno v případové studii.
Anotace anglicky
The article presents the method o structured teaching and its modification for blind students. The functioning of this method was verified during integrative education of a blind student with autism spectrum disorder at school for students with mild intellectual disabilities. The principle and practices of the method are described together with specific activities and supportive aids. All the aspects of the method are applied in a case study.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 11:40