NOVÁKOVÁ, Zita and Dagmar VILÁŠKOVÁ. Strukturované učení v integrativním vzdělávání žáka s těžkým zrakovým postižením a poruchou autistického spektra (The Method of Structured Teaching in Integrative Education of a Student with Severe Visual Impairment and Autism Spectrum Disorder). In Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido, 2010, 15 pp. ISBN 978-80-7315-199-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Strukturované učení v integrativním vzdělávání žáka s těžkým zrakovým postižením a poruchou autistického spektra
Name (in English) The Method of Structured Teaching in Integrative Education of a Student with Severe Visual Impairment and Autism Spectrum Disorder
Authors NOVÁKOVÁ, Zita (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Dagmar VILÁŠKOVÁ (203 Czech Republic).
Edition Brno, Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, 15 pp. 2010.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046309
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-199-7
Keywords (in Czech) těžké zrakové postižení porucha autistického spektra strukturované učení integrativní vzdělávání praktická škola
Keywords in English severe visual impairment autism spectrum disorder structured teaching integrative education basic school for students with mild intellectual disability
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Changed: 19/4/2011 10:46.
Abstract
Článek prezentuje metodu strukturovaného učení a její modifikaci pro nevidomé žáky. Funkčnost této metody byla dlouhodobě ověřována při integrativním vzdělávání nevidomého žáka s poruchou autistického spektra v základní škole praktické. Jednotlivé principy a postupy strukturovaného učení jsou doplněny o konkrétní aktivity a kompenzační pomůcky. Vše je aplikováno v případové studii.
Abstract (in English)
The article presents the method o structured teaching and its modification for blind students. The functioning of this method was verified during integrative education of a blind student with autism spectrum disorder at school for students with mild intellectual disabilities. The principle and practices of the method are described together with specific activities and supportive aids. All the aspects of the method are applied in a case study.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 30/4/2024 23:05