NOVÁKOVÁ, Zita. Oftalmopedie (The Special Education of Students with Visual Impairments). In Pipeková, J. et al. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3., přepr. a rozšíř. vyd. Brno: Paido, 2010, p. 253-272, 19 pp. ISBN 978-80-7315-198-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Oftalmopedie
Name (in English) The Special Education of Students with Visual Impairments
Authors NOVÁKOVÁ, Zita (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 3., přepr. a rozšíř. vyd. Brno, Pipeková, J. et al. Kapitoly ze speciální pedagogiky, p. 253-272, 19 pp. 2010.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046324
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-198-0
Keywords (in Czech) oftalmopedie zrakové postižení člověk se zrakovým postižením zrak stupně a funkce vidění specifika osobnosti zrakově postižených jedinců střediska rané péče speciálně pedagogická centra služby sociální rehabilitace
Keywords in English special education of the visually impaired visual impairment visual functions and degrees of vision loss specifics of individual development in the persons with visual impairments counsselling system for children and adults
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Changed: 4/5/2011 22:47.
Abstract
Kapitola poukazuje na základní vymezení oboru speciální pedagogiky osob se zrakovým postižením.
Abstract (in English)
The chapter presents the basics of the education of the persons with visual impairments
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 30/4/2024 14:11