JIREČEK, Miroslav. Vývoj dějepisu jako vyučovacího předmětu na školách odpovídajících dnešní základní škole od roku 1918 do současnosti ve světle kurikulárních dokumentů (nástin projektu disertační práce) (The development of history as a subjekt of education at primary schools since 1918 till the present days as reflected in curricular documents (summary of projekt thesis)). In Vybrané problémy oborové didaktiky dějepisu 3 (v disertačních pracích studentů doktorských studijních programů). Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 60-69. ISBN 978-80-210-5293-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vývoj dějepisu jako vyučovacího předmětu na školách odpovídajících dnešní základní škole od roku 1918 do současnosti ve světle kurikulárních dokumentů (nástin projektu disertační práce)
Name (in English) The development of history as a subjekt of education at primary schools since 1918 till the present days as reflected in curricular documents (summary of projekt thesis)
Authors JIREČEK, Miroslav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, Vybrané problémy oborové didaktiky dějepisu 3 (v disertačních pracích studentů doktorských studijních programů), p. 60-69, 10 pp. 2010.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046333
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5293-2
Keywords in English history; curriculum; development; curriculum reform
Changed by Changed by: Mgr. Miroslav Jireček, Ph.D., učo 135695. Changed: 4/4/2013 16:46.
Abstract
Příspěvek je nástinem výzkumného projektu disertační téma práce na téma: Vývoj dějepisu jako vyučovacího předmětu na školách odpovídajících dnešní základní škole od roku 1918 do současnosti ve světle kurikulárních dokumentů.
Abstract (in English)
The research article is a summary of projekt thesis themed: The development of history as a subjekt of education at primary schools since 1918 till the present days as reflected in curricular documents.
PrintDisplayed: 29/8/2024 15:20