HOREHLEĎ, Petr. Koncepce reedukace v podmínkách ústavní péče. In Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido, 2010, 28 s. ISBN 978-80-7315-199-7. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{916588, author = {Horehleď, Petr}, address = {Brno}, booktitle = {Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.}, keywords = {educational intervention; institutional care; institutional environment; resocialization; models of resocialization; prison; sentence; prisonization; issues in institutional care}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-7315-199-7}, publisher = {Paido}, title = {Koncepce reedukace v podmínkách ústavní péče}, year = {2010} }
TY - JOUR ID - 916588 AU - Horehleď, Petr PY - 2010 TI - Koncepce reedukace v podmínkách ústavní péče PB - Paido CY - Brno SN - 9788073151997 KW - educational intervention KW - institutional care KW - institutional environment KW - resocialization KW - models of resocialization KW - prison KW - sentence KW - prisonization KW - issues in institutional care N2 - Příspěvek nastiňuje nejdůležitější koncepce reedukace v podmínkách ústavní péče. Předmětem výzkumu jsou reedukační (ústavní) zařízení. Jsou analyzovány přístupy různých autorů a respektován historický vývoj pohledů na reedukaci, který ústí v současná moderní pojetí. Příspěvek se zaměřuje na koncepce reedukace a resocializace v nejširším pojetí. Definuje termíny výchova a socializace, a uvádí je do souladu s termíny reedukace a resocializace. Součástí příspěvku jsou otázky spojené s pojetím poruch chování. Hlavní důraz je položen na proudy řešení resocializace. Příspěvek se zabývá především tzv. pedagogickým pojetím reedukace. V závěru jsou nastíněny hlavní překážky reedukace v ústavních zařízeních. ER -
HOREHLEĎ, Petr. Koncepce reedukace v podmínkách ústavní péče. In \textit{Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.}. Brno: Paido, 2010, 28 s. ISBN~978-80-7315-199-7.
|