HOREHLEĎ, Petr. Koncepce reedukace v podmínkách ústavní péče. In Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido, 2010, 28 s. ISBN 978-80-7315-199-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Koncepce reedukace v podmínkách ústavní péče
Název česky Koncepce reedukace v podmínkách ústavní péče
Název anglicky Educational Intervention in Institutional Care
Autoři HOREHLEĎ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 28 s. 2010.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046334
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-199-7
Klíčová slova česky reedukace; ústavní péče; rezidentní prostředí; resocializace; resocializační modely; vězeňství; trest; prizonizace; dilemata ústavní péče
Klíčová slova anglicky educational intervention; institutional care; institutional environment; resocialization; models of resocialization; prison; sentence; prisonization; issues in institutional care
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Petr Horehleď, učo 105566. Změněno: 14. 1. 2011 18:53.
Anotace
Příspěvek nastiňuje nejdůležitější koncepce reedukace v podmínkách ústavní péče. Předmětem výzkumu jsou reedukační (ústavní) zařízení. Jsou analyzovány přístupy různých autorů a respektován historický vývoj pohledů na reedukaci, který ústí v současná moderní pojetí. Příspěvek se zaměřuje na koncepce reedukace a resocializace v nejširším pojetí. Definuje termíny výchova a socializace, a uvádí je do souladu s termíny reedukace a resocializace. Součástí příspěvku jsou otázky spojené s pojetím poruch chování. Hlavní důraz je položen na proudy řešení resocializace. Příspěvek se zabývá především tzv. pedagogickým pojetím reedukace. V závěru jsou nastíněny hlavní překážky reedukace v ústavních zařízeních.
Anotace anglicky
The article presents the most important theories of educational intervention in institutional care. The object of the research is "re-training" institutions (prisons, etc.). We focus on the analysis of approaches of various authors. We provide an overview of historical development of approaches to re-training as well as current state. The article focuses on approaches to resocialization and re-training in broad perspective. It defines concepts of up-bringing and socialization and relates them to concepts of re-training and resocialization. Furthermore, we deal with issues connected to approaches to behaviour difficulties with main focus lying on re-training. As a conclusion, the article mentions the main barriers to the process of re-training in institutional care.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 1. 10. 2024 10:01